کد خبر: ۱۷۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۸۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

صدای روسیه: آمریکا آماده پرداخت غرامت برای جبران خسارت تحریم به ایران است

پایگاه خبری صدای روسیه روز دوشنبه نوشت: ایالات متحده آمریکا به پرداخت غرامت تا 10 میلیارد دلار برای خسارت ناشی از تحریم ها علیه ایران آماده است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری روسی صدای روسیه افزود: مقامات ایالات متحده در حال حاضر آماده اند با انجام تعدادی اقدامات جبرانی اقتصادی، به تهران اجازه دهند تا 10 میلیارد دلار از دست رفته توسط جمهوری اسلامی به دلیل تحریم های اعمال شده را برگردانند.

بر اساس این گزارش، پورتال خبری آمریکایی Daily Beast این مطلب را روز جمعه گزارش داد.

این پایگاه خبری با اشاره به منابعی در دولت ایالات متحده آمریکا گزارش می دهد که پیشنهاد پرداخت غرامت در جلسه ˈشش ˈ واسطه بین المللی با ایران در مورد مسئله هسته ای در ژنو در هفته گذشته اعلام شد.

این رسانه روسی اضافه کرد: در این جلسه به طور خاص، پیشنهاد امکان صادرات نفت ایران و سایر کالاها اعلام شد. باراک اوباما، رئیس جمهور ایالات متحده روز پنجشنبه از کنگره آمریکا خواست از اعمال تحریم های جدید علیه ایران خودداری کند.

بر پایه این گزارش، اوباما تاکید کرد که کاهش احتمالی تحریم ها علیه ایران در مورد رسیدن به توافق بر سر مسئله هسته ای ˈبسیار متعادل ˈ می باشد و محدودیت های اصلی به قوت خود باقی خواهد ماند.

صدای روسیه در پایان افزود: تحریم های اقتصادی آمریکا به دلیل اتهامات در ساخت سلاح های هسته ای عنوان شده علیه ایران اعمال شد.
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۸/۲۸
0
4
اینکه غرامت نیست این اجازه دریافت پولهای خودمان است.