کد خبر: ۱۷۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۷۳

درگیری طالبان و داعش در شمال افغانستان

مقامات امنیتی افغان ضمن تایید پرتاب اشتباهی بسته‌های کمکی توسط بالگردها به منطقه تحت تصرف داعش از درگیری بین طالبان و گروه داعش در شهرستان «درزاب» ولایت جوزجان در شمال افغانستان خبر داده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ مقامات امنیتی افغان در ولایت جوزجان اعلام کردند که جنگجویان طالب و گروه تروریستی داعش بر سر تصرف بازار شهرستان درزاب با همدیگر درگیر شده‌اند.

سرهنگ «عبدالحفیظ خاشع» معاون عملیاتی فرماندهی پلیس گفت: نیروهای امنیتی افغان در درزاب موضع گرفته‌اند و نیروهای ویژه امنیتی افغان نیز به منطقه برای سرکوب مخالفان مسلح اعزام شده‌اند.

وی افزود: در حال حاضر درگیری بین طالبان و گروه داعش در روستای «قریه مغل»  این شهرستان به شدت جریان دارد و نیروهای هوایی افغان نیز مواضع دو طرف را هدف قرار می‌دهند.

از سویی هم گزارش‌هایی منتشر شده است که بالگردهای نظامی بسته‌های تدارکاتی مملو از غذا و تجهیزات را برای گروه تروریستی داعش در این منطقه پرتاب کرده است.

اما ژنرال «رحمت‌الله ترکستانی» فرمانده پلیس جوزجان با تایید این موضوع اعلام کرد که پنج بسته تدارکاتی حاوی مواد غذایی توسط بالگردهای نظامی برای نیروهای امنیتی افغان در شهرستان درزاب فرستاده شده بود که هنگام پرتاب به دلیل وزش تندباد سه بسته‌ای آن به مناطق تحت تصرف داعش فرود آمده‌اند.

یکی از ساکنان این منطقه گفت قسمت بزرگی از بازار در تسلط طالبان قرار دارد و جنگجویان داعش در منازل مسکونی و مغازه‌ها موضع گرفته‌اند و نیروهای امنیتی افغان نیز در پاسگاه‌های امنیتی صرفا نقش نظاره‌گر را ایفا می‌کنند.

این مقام مسئول همچنین از کشته شدن هفت غیر نظامی در درگیری بین گروه داعش و طالبان در این شهرستان خبر داده است.
*تسنیم