کد خبر: ۱۷۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۰

رکوردزنی دمای هوا در زاهدان

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان از ثبت دمای ۴۳.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر در شهرستان زاهدان پس از یک فاصله زمانی ۶۹ ساله خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ رضا آزادمنش در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه دمای هوای امروز زاهدان در ۶۹ سال اخیر بی‌سابقه بوده، اظهار داششت: دمای امروز زاهدان تا قبل ظهر به ۴۳.۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر رسید که آخرین بار دمای ۴۳ درجه در دوم ‌تیرماه سال ۱۳۲۷ ثبت شده است.

کارشناس پیش‌بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای امروز زاهدان به ۴۴ درجه برسد و رکورد جدیدی ثبت کند. دمای ثبت شده توسط ایستگاه‌های هواشناسی در نقاط مختلف سطح استان نشان می‌دهد دمای امروز در اکثر شهرها بالای ۴۰ درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی ادامه داد: بر هیمن اساس داده‌های ایستگاه‌های هواشناسی در ساعت ۱۳:۳۰ دماهای ۴۷ درجه برای زابل، ۴۲ درجه برای زاهدان، ۴۴ درجه برای ایرانشهر، ۴۲ درجه برای خاش، ۴۲ درجه برای سراوان، ۴۴ درجه برای نیکشهر، ۴۱ درجه برای راسک، ۴۷ درجه برای دلگان، ۴۴ درجه برای نصرت آباد، ۴۷ درجه برای زهک و ۳۲ درجه را برای چابهار به ثبت رسانده است.

آزادمنش گفت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان و خاش به طور مشترک با حداقل دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و زابل، هامون و دلگان به طور مشترک با دمای ۴۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

با وجود حاکم شدن موج گرمای بی‌سابقه در سطح استان سیستان و بلوچستان، مردم روزه‌دار این استان امروز پررنگ‌تر از همیشه در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور داشتند.
*تسنیم