کد خبر: ۱۷۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۴

زنگ خطر خشکسالی در ایتالیا نواخته شد

گرمای شدید و عدم بارندگی در ایتالیا منجر به بحران آب و خشکسالی در سراسر ایتالیا شده است که دولت این کشور را مجبور به اعلام وضعیت اضطراری کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ در پی خشکسالی ناشی از عدم بارندگی کافی از پاییز سال گذشته تاکنون، هیات دولت ایتالیا به درخواست پائولو جنتیلونی نخست وزیر اعلان وضعیت اضطراری در شهرهای پارما و پیاچنتسا کرد. بحران آب و خشکسالی از استان شمالی پیه مونته تا استان جنوبی سیسیل بوقوع پیوسته و رودخانه 'پو' نیز به پایین ترین سطح تاریخی خود رسیده است.

دمای بالای تابستانی و شمار زیاد گردشگران نیز باعث افزایش مصرف آب شده و دولت و شهرداری ها از مردم دعوت به صرفه جویی در مصرف آب بویژه برای باغ ها، استخرها، باغچه ها و غیره کرده اند.

استان غربی ساردنیا نیز درخواست اعلان وضعیت اضطراری برای خشکسالی کرده و 'مائوریتزیو مارتینا' وزیر سیاست های کشاورزی، غذایی و جنگلی در حال بررسی آن است.

اتحادیه کشاورزان ایتالیا نیز اعلام کرد که خشکسالی امسال تاکنون یک میلیارد یورو زیان به این بخش وارد کرده است. زمین و گیاهان خشک نیز باعث یک مساله دیگر خواهند شد و آن احتمال بروز آتش سوزی بویژه در مناطق جنگلی است.
*ایرنا