کد خبر: ۱۷۱۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۸۳
در حاشیه توهین تندروها به رئیس جمهور :

از آخوند انگلیسی تا آخوند آمریکایی!

متحجران دیروز درک درستی از منافع ملی نداشته و با سکوت خود در دوره مبارزه آب به آسیاب همان انگلیس می ریختند و حافظ وضع موجود در آن زمان بودند.
متحجران دیروز درک درستی از منافع ملی نداشته و با سکوت خود در دوره مبارزه آب به آسیاب همان انگلیس می ریختند و حافظ وضع موجود در آن زمان بودند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حسن روحانی امروز در مراسم روز قدس از سوی عده ای "آخوند آمریکایی" معرفی شد. دراین باره، نکات زیر قابل توجه است:

 نخست: آنان که امروز حسن روحانی منتخب بخش قابل توجهی از مردم ایران را "آخوند آمریکایی" معرفی کردند؛ ادامه همان جریانی هستند که امام خمینی درباره شان می گفت در دوران مبارزات هر آخوند سیاسی را که با رژیم شاه مبارزه می کرد، "آخوند انگلیسی" معرفی می کردند.

 دوم: متحجران دیروزی انقلابی نماهای امروزی شده اند. دیروز در دوره مبارزه روحانیت و علمایی را زیر سوال می بردند که برای منافع ملی با استعمار انگلیس مبارزه می کردند و حالا با روحانیتی همانند حسن روحانی برخورد می کنند که بساط کاسبان تحریم را به هم ریخته و کاروکسب دلالان ارز و طلا و سکه را کساد کرده است.

 سوم: همانطور که متحجران دیروز موفق نشدند روحانیت سیاسی را با تخریب و تهمت زمینگیر کنند؛ شبه انقلابی های امروز هم نخواهند توانست روحانیت اصیل را که یکی از مصادیقش حسن روحانی است، به حاشیه ببرند.

 چهارم: چراعده ای از گذشت روزگار درس نمی گیرند؟ آنان که امام خمینی را "آخوند انگلیسی" می نامیدند؛ مگر موفق شدند؟

 آنان که مرحوم هاشمی رفسنجانی را "ورشکسته سیاسی" قلمداد می کردند؛ آیا بزرگترین تشیع جنازه بعد از رحلت امام را فراموش کرده اند؟

به قول حکیم طوس:
جهان سربه سرحکمت و عبرت است
چرا بهره ما همه غفلت است.