کد خبر: ۱۷۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۹

استقبال از فصل تابستان با چهار سریال جدید

بعد از اتمام ماه مبارک رمضان و پایان پخش سریال هایی که برای این ماه در نظر گرفته شده بودند تلویزیون چهار مجموعه جدید برای پخش از شبکه های مختلف در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ تلویزیون امسال با شروع تابستان پخش چند سریال جدید از جمله سه مجموعه ایرانی را در دستور کار خود قرار داده تا رکودی که بعد از پخش سریال‌های ماه رمضانی تلویزیون را می‌گیرد جبران شود و با شروع فصل تابستان که اوقات فراغت خیلی‌ها از جمله نوجوانان بیشتر است دست پرتری در پخش آثار جدید داشته باشد. در گزارش پیش رو نگاهی داشتیم به مجموعه های جدیدی که به زودی از شبکه های مختلف سیما پخش می شوند.

سریال پرستاران/ شبکه یک

سریال پرستاران از جمله سریال های دو فصلی تلویزیون بود که فاز اول آن به کارگردانی علیرضا افخمی سال گذشته از شبکه یک پخش شد و فصل دوم آن نیز از نیمه تیر ماه از همین شبکه روی آنتن می رود. این سریال که نمونه خارجی اش نیز با همین نام از شبکه یک چند سال پخش می شد داستان و اتفاقات کاری پرستاران را روایت می کند و در زمان پخش سری اول نیز با نمونه خارجی اش که محصول کشور استرالیا بود مقایسه می شد. البته سازندگان این مجموعه ایرانی الهام از «پرستاران» خارجی را همان زمان رد کردند.

فصل دوم این سریال را اما شهرام شاه حسینی ساخته که پیش از این سریال های «تاوان»، «همه چیز آنجاست»، «هشت و نیم دقیقه» و ... را برای تلویزیون کارگردانی کرده است.

داستان و قصه فصل دوم این سریال ایرانی همچون فصل اول است و به گفته سازندگانش تغییری نسبت به فاز اول آن نداشته است، اما طبق گفته سازندگان با توجه به بازخوردهایی که عوامل از مخاطبان در زمان پخش سری اول گرفتند برخی نکات تغییرات جزیی داشته است.

«پرستاران» از مجموعه های پربازیگر تلویزیون است و امین زندگانی، لیندا کیانی، عاطفه رضوی، فاطمه گودرزی، الناز حبیبی، فربیا نادری، محمد عمرانی، مهوش صبرکن، ‎میرطاهر مظلومی ، محمد فیلی، حسن اسدی، مرتضی کاظمی، شهرام قائدی، شهرام عبدلی، صفا آقاجانی، رضا توکلی، گیتی معینی، هما خاکپاش، فریده دریامج، نسرین نکیسا، شهنام شهابی، سیاوش خیرابی، اشکان اشتیاق، الهام طهوری، مختار سائقی، مهدی صبایی، محمد بزرگمهر، ایمان باقری، کاوه آشنا، باران زمانی، شیرین صفری، شیوا بلوچی، مریم یوسف، محمدرسول صفری، حسین سلیمانی، وحید شیخ زاده، مهرداد سلیمی، خسرو خان محمدی، محمدرضا رهبری، سپیده موسوی، المیرا دهقانی و ... در آن به ایفای نقش پرداختند.

پخش فصل دوم مجموعه «پرستاران» از شنبه 16 تیرماه 96 از شبکه یک آغاز خواهد شد.

سریال «یحیی» / شبکه دو

یکی دیگر از سریال های جدید تلویزیون که از شبکه دو پخش خواهد شد  «شکوه یک زندگی» به تهیه‌کنندگی امیرعباس کنی و کارگردانی رضا بهشتی است که البته به تازگی به «یحیی» تغییر نام داده است. 

داستان این مجموعه که به مناسبت هفته دفاع مقدس از شبکه دو سیما روانه آنتن خواهد شد، در فضای دهه ۶۰ هجری شمسی و در یکی از روستاهای استان مازندران روایت می‌شود. افزون بر این، بخش عمده‌ای از داستان متعلق به دوران دفاع مقدس به‌ویژه عملیات خیبر بوده که در شهرک سینمایی دفاع مقدس فیلمبرداری شده است.  

نسخه اولیه فیلمنامه‌ این مجموعه به قلم شعله شریعتی نوشته شده و مرجان اشرفی‌زاده، فیلمنامه نهایی را به نگارش درآورده است. تکریم همسران شهدای جاویدالاثر که با استقامت و امیدواری سال‌ها به تنهایی بار زندگی خود و فرزندان‌شان را به دوش کشیده‌اند، محور اصلی این سریال است.

در خلاصه این سریال آمده است: نارگل زنی ۲۵ ساله و باردار به همراه سه فرزند در انتظار بازگشت همسرش (یحیی)  از جبهه‌های جنگ است ...

در این مجموعه بازیگرانی چون بیتا سحرخیز، نازنین فراهانی، عبدالرضا اکبری، مریم کاظمی، حسام محمودی، مزدک رستمی، سوگل طهماسبی، کوروش سلیمانی، الهام جعفرنژاد، طوفان مهردادیان، مینا نوروزی فر، ساقی زینتی، مهری آل آقا و ... به ایفای نقش می‌پردازند.

سریال «پنجره ای به گذشته»/ شبکه دو

در کنار دو سریال تازه ایرانی که شبکه یک و سه برای پخش در فصل تابستان در نظر گرفتند، شبکه دو نیز با یک سریال جدید خارجی به استقبال ایام تابستان می رود.

سریال جدید شبکه دو «پنجره ای به گذشته» نام دارد که پخش اش از امشب آغاز می شود.

بسیاری از مخاطبان تلویزیون سریال های «آن شرلی» و «قصه های جزیره» را به خاطر دارند، این دو مجموعه که از سریال های نسبتا قدیمی سیماست در زمان پخش با استقبال خوبی روبرو شدند و مورد توجه قرار گرفتند. سریال «پنجره ای به گذشته» نیز کاری است از تهیه کننده همان دو سریال قدیمی، کوین سالیوان، که خاطرات خوبی را برای بیننده هایش رقم زد.

«پنجره ای به گذشته» محصول کشور کاناداست و بازیگران اصلی آن نیز شرلی داگلاس، دیلان پروونچر، کاترین گرین‌وود و تایرون سوج هستند.

گروه کارگردانی «پنجره‌ای به گذشته» را کن جوین‌ویل، استفن اسکاینی، دان مک‌بیریرتی و رومن بوچک تشکیل می‌دهند. این سریال شامل اتفاقات جدیدی است که مخاطبان می‌توانند آن را از شنبه تا پنجشنبه در شبکه دو دنبال کنند. «خانواده» محور اصلی این سریال است که در قالب یک داستان سرگرم کننده و جذاب ارائه می‌شود.

سریال «پنجره‌ای به گذشته» از امشب سه‌شنبه (ششم تیر ماه) ساعت 21:30 از شبکه دو پخش می شود.

سریال «پنچری»/ شبکه سه

کارگردان سریال های «قرعه»، «دردسرهای عظیم 1 و 2» مجموعه جدیدی را برای تلویزیون ساخته که به زودی از شبکه سه به روی آنتن می رود. این سریال جدید «پنچری» نام دارد و برزو نیک نژاد آن را کارگردانی کرده است.

البته این روزها سریال «نفس» جلیل سامان همچنان در حال پخش از شبکه سه است و «پنچری» بعد از اتمام «نفس» روی آنتن می رود.

«پنچری» سریالی طنز است که تصویربرداری اش زمستان سال گذشته در بلوار ارتش آغاز شد و سازندگانش فیلمنامه آن را که با دقت و وسواس زیادی نوشته شده است را یکی از نقاط قوت آن می دانند. داستان این سریال درباره جوانان است و قصه پسری را روایت می کند که همه مقدمات را چیده تا به دختر مورد علاقه‌اش برسد، اما در این مسیر اتفاقاتی رخ می‌دهد که او برای رسیدن به خواسته‌اش همه اطرافیانش را به چالش می‌کشد و همین مشکلات و مسائلی را پیش روی او قرار می دهد.

یکی از نکاتی که در هفته های اخیر درباره این سریال سر و صدا کرد بیماری بود که برای مهران غفوریان بازیگر این سریال در حین تصویربرداری این مجموع پیش آمد. غفوریان سر صحنه این سریال بود که دچار بیماری شد و در بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت. او بعد از چند روز توانست دوباره سر صحنه این سریال حاضر شود.

در «پنچری» هم بازیگران زیادی جلوی دوربین رفته اند که بسیاری از آنها را مخاطبان پیش از این هم در مجموعه های طنز سیما دیده بودند. در این سریال حمید لولایی در نقش عمو پرویز،‌ رضا نیکخواه در نقش حبیب، زهره فکور در نقش افسانه، مائده طهماسبی (آشفته)، مریم سعادت (متانت)، شهین تسلیمی (پوران)، شهره سلطانی(دنیا)، سرضا داود نژاد( قادر)،بهشاد شریفیان (بهشاد)،‌ فرزاد حاتمیان (سرایدار)، نازگل فرنقی (دختر بچه) و حمید غلامی (نگهبان شرکت) حضور دارند.
*خبرآنلاین