کد خبر: ۱۷۲۴۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۹

الجبیر: درخواست‌های ما از قطر قابل مذاکره نیست

'عادل الجبیر' وزیر خارجه عربستان روز سه شنبه در توئیتی درباره بحران قطر نوشت: هیچ مذاکره ای با مقام های دوحه درخصوص فهرست درخواست هایی که کشورهای چهارگانه از قطر دارند ، صورت نخواهد گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز، عادل الجبیر در توئیتی دیگری نوشت: اینکه دوحه باید از حمایت تروریسم دست بکشد، به مسئولان قطری مربوط می شود و حل این مساله به عهده آن ها است.

عربستان و متحدانش فهرستی از خواسته‌های خود را برای از سرگیری روابط با دوحه از طریق کویت به قطر اعلام کرده‌اند.

از جمله خواسته‌های کشورهای تحریم کننده، تعطیلی شبکه خبری الجزیره، بسته شدن پایگاه نظامی ترکیه در قطر، توقف همکاری نظامی آنکارا با دوحه، کاهش روابط دیپلماتیک دوحه با تهران، قطع روابط با اخوان المسلمین، حزب الله لبنان و آنچه ارتباط با گروه‌های تروریستی القاعده و داعش عنوان شده است، به شمار می‌رود.

قطر 10روز فرصت دارد تا به خواسته‌های ذکرشده کشورهای چهارگانه پاسخ دهد.

عربستان، امارات، بحرین و مصر پس از متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط‌گرایی، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کردند و سه کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس، مرزهای زمینی و دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.

آمریکا پیش تر، تنش به وجود آمده در شورای همکاری خلیج فارس را «مساله خانوادگی» خوانده و بر لزوم حل آن در چارچوب دیپلماتیک تاکید کرده بود.
*ایرنا