کد خبر: ۱۷۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۷۵

وزیر دفاع قطر: آنچه رخ داده تلاش برای کودتایی جدید است/ قطر را نمی‌توان راحت بلعید!

وزیر دفاع قطر اعلام کرد، همسایگان این کشور با خنجری که از پشت به دوحه زده‌اند در تلاشند تا امیر آن را سرنگون کنند.
به گزارش ایسنا، خالد العطیه، وزیر دفاع قطر در مصاحبه‌ای با شبکه خبری اسکای‌نیوز  انگلیس همزمان با تمدید دو روزه ضرب‌الاجل کشورهای همسایه به دوحه برای پاسخ به درخواست‌هایشان گفت، کشورش در صورت لزوم برای دفاع از خود آماده است.

العطیه در این باره گفت: من امیدوارم که ما به مرحله‌ای نرسیم که مداخله نظامی صورت گیرد اما ما همیشه آماده‌ایم. ما هستیم تا از کشورمان دفاع کنیم.

وی همچنین به کشورهای همسایه خود هشدار داد که تاریخ ثابت کرده قطر کشوری نیست که به آسانی بتوان آن را "بلعید"!

عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و تعداد دیگری از کشورها ضمن اعلام تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه قطر، درخواست‌هایی را مطرح کرده‌اند که عمدتا نقض تمامیت ارضی این کشور است.

در ساعات اولیه امروز صبح، رسانه دولتی عربستان سعودی تایید کرد که این کشور و سه متحد عرب دیگرش با درخواست کویت برای تمدید دو روزه مهلت پاسخگویی دوحه به این درخواست‌ها موافقت کرده‌اند.

العطیه در بخش دیگری از اظهاراتش خاطرنشان کرد، قطر احساس می‌کند که دوستانش از پشت به آن خنجر زده‌اند.

وزیر دفاع قطر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا این کشورهای همسایه به دنبال تغییر رژیم در قطر هستند، عنوان کرد، این دقیقا همان اتفاقی است که افتاده و من از فرضیاتم صحبت نمی‌کنم.

وی ادامه داد: در سال ۱۹۹۶ تلاش‌های گسترده‌ای برای کودتا در قطر صورت گرفت. در سال ۲۰۱۴ نیز اقدامات دیگری برای کودتا در کشور انجام شد و حالا در سال ۲۰۱۷ شاهد تلاش دیگری برای کودتا هستیم.

العطیه در ادامه این مصاحبه ضمن تکذیب دوباره ادعاها علیه قطر مبنی بر حمایت دوحه از گروه‌های تروریستی به شدیدترین شکلی که تاکنون از سوی یک وزیر قطری صورت گرفته، پذیرش درخواست‌های کشورهای همسایه را رد کرد.

وی همچنین همسایگان کشورش را به نقض کنوانسیون‌های سازمان ملل و قوانین بین‌المللی در تحریم قطر متهم کرد.