کد خبر: ۱۷۳۱۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۷۹

ماجرای قتل هولناک زن و شوهر جوان در طبس

هفته گذشته در پی قتل زن و شوهری در طبس با تلاش شبانه روزی کارآگاهان آگاهی استان و شهرستان طبس متهم به قتل این زن و شوهر در قلهک تهران دستگیر شد.
هفته گذشته در پی قتل زن و شوهری در طبس با تلاش شبانه روزی کارآگاهان آگاهی استان و شهرستان طبس متهم به قتل این زن و شوهر در قلهک تهران دستگیر شد.

سردار مجید شجاع فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی به تشریح ماجرای پرونده، چگونگی دستگیری متهم و اعترافات وی پرداخت و گفت: ساعت ۱۲:۴۵ یکی از روزهای گرم هفته گذشته فردی در طبس با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و عنوان کرد که چند روزی است از برادرم و خانمش خبری ندارم و با توجه به ایام تعطیلی عید فطر گمان داشتم که آنها به مسافرت رفته اند.

سردار شجاع افزود: فرد تماس گیرنده وقتی به محل سکونت برادرش مراجعه می‌کند از روی در خانه به داخل حیاط نیم نگاهی می‌اندازد که لکه‌های خون روی در و دیوار نظرش را جلب می‌کند. در همین هنگام ماموران گشت به محل می‌رسند و قصد ورود به داخل ساختمان را داشتند که با در قفل شده مواجه می‌شوند.

وی ادامه داد: از آنجا که با توجه به شواهد وقوع جنایت متصور بود ماموران پس از تشریفات قانونی با استفاده از تجهیزات در منزل را باز کردند و وارد خانه شدند.

جسدی در آشپزخانه

سردار شجاع با بیان این که ماموران پس از ورود با جسد زن ۳۲ ساله مقابل ورودی آشپزخانه مواجه شدند و مراتب را به کارآگاهان آگاهی شهرستان و قاضی کشیک اعلام کردند ادامه داد: با حضور کارآگاهان و بررسی جسد مشخص شد خانم ۳۲ ساله به دلیل وارد آمدن ضربات متعدد چاقو و شکستگی جمجمه جان باخته است.

وی با اشاره به این که در بررسی سایر قسمت‌های ساختمان هیچ گونه آثار ی که نشان از آلت قتاله داشته باشد کشف نشد، تصریح کرد: در ادامه فرد تماس گیرنده به ماموران اعلام کرد که گوشی برادرم چند روز است که خاموش است و از او خبری ندارم.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: کارآگاهان آگاهی برای روشن شدن زوایه‌های پنهان قتل خانم ۳۲ ساله برای پیدا کردن همسر وی وارد کار شدند که با جمع آوری تحقیقات میدانی و محلی دریافتند که نامبرده آخرین بار در یکی از خیابان‌های اصلی در ساختمان نیمه سازی مشغول به حفر چاه بوده است.پس از این عوامل انتظامی در محل ساختمان حاضر شدند در حالی که بوی بدی فضا را پر کرده بود. وقتی به این محل رسیدند با چاهی مواجه شدند که با بلوک سیمانی و خاک پر شده بود و محل انتشار بوی بد نیز همان چاه بود. در ادامه نیروهای آتش نشانی در محل حاضر و اقدام به تخلیه چاه کردند که با جسد مردی ۳۵ ساله مواجه شدند.

وی با اشاره به این که پس از بررسی و تحقیقات از جسد کشف شده در اعماق چاه مشخص شد وی همسر خانم ۳۲ ساله است که در منزل مسکونی اش به قتل رسیده است افزود: با توجه به بی سابقه بودن این گونه جرائم در استان خراسان جنوبی جلسه‌ای به طور شبانه برگزار و تیمی از کارآگاهان اداره جرائم جنایی آگاهی استان و شهرستان طبس مامور رسیدگی به پرونده قتل زوج طبسی شدند.

فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی ادامه داد: در همان ابتدای رسیدگی و تحقیقات کارآگاهان ۵ نفر که در آخرین روزهای زندگی با این زوج در تماس بودند مورد بازجویی قرار گرفتند و کارآگاهان به شاگرد مقتول شک کردند بنابراین با هماهنگی قضایی به محل سکونت او مراجعه کردند، اما با در بسته منزلش مواجه شدند.

به گفته سردار «شجاع» کارآگاهان در تحقیقات میدانی و با استفاده از شگردهای پلیسی دریافتند فرد تحت تعقیب با خودروی پرایدی که متعلق به مقتول بوده است از شهرستان طبس خارج شده است.

وی ادامه داد: کارآگاهان با گرفتن نیابت قضایی به یکی از استان‌های شمالی مراجعه کردند که تحقیقات میدانی و استفاده از شگردهای خاص پلیسی نشان داد که متهم به استان تهران متواری شده است بنابراین تیم عملیاتی استان به تهران عزیمت کرد که حوالی غروب در عملیات ضربتی متهم به همراه همسرش در قلهک تهران دستگیر و به استان منتقل شد.

دفن مقتول در چاه

وی عنوان کرد: متهم (ر) در مقابل کارآگاهان و دوربین انتظامی اعتراف‌های هولناکی از قتل زوج طبسی بیان کرد و اظهار داشت که مدتی با مقتول کار می‌کردم و او دستمزدم را به طور هفتگی به همسرم می‌داد، ولی آخرین بار و قبل از جنایت به پیشنهاد خودم دستمزد هفتگی ام را به حسابم واریز کرد تا این که همسرم با مقتول تماس گرفت که چرا پول را مثل همیشه به خودم ندادی که همین موضوع به درگیری لفظی بین آن‌ها منجر شد.

متهم اظهار داشت که پس از آن مقتول با من تماس گرفت و حرف‌های رکیکی درباره همسرم زد وگفت اگر جای تو بودم این زن را طلاق می‌دادم. آن روز تمام شد در حالی که به خاطر صحبت‌های مقتول اعصابم به هم ریخته بود.

متهم به قتل زوج طبسی در ادامه اعترافاتش گفت که ساعت ۱۵ روز بعد آماده شدم تا سر کار بروم، چون به علت گرمای شدید هوا در طبس کار من بعدازظهر شروع می‌شد. وقتی به محل ساختمان رسیدم مقتول پایین چاه بود که همان ابتدا به خاطر حرف هایی که به همسرم نسبت داده بود درگیری لفظی بین ما شروع شد و من هم از بالا چند بلوک سیمانی به داخل چاه انداختم و بعد از آن پاکت سیمان و گچ و مقداری خاک داخل چاه ریختم و او را زنده در چاه دفن کردم.

ضربات چاقو بر تن مقتوله

متهم به قتل عنوان کرد: پس از این کار به خانه خودم برگشتم و حوالی ساعت ۲۲:۳۰ به بهانه‌ای از خانه بیرون رفتم و پیکوری که متعلق به مقتول بود را برداشتم و به منزل وی بردم.
گوشی مقتول در دستم بود و خانمش مدام تماس می‌گرفت و من هم مثل همیشه که بعد از کار، پیکور را به منزل مقتول می‌بردم این کار را انجام دادم و زنگ خانه او را زدم که همسرش در را باز کرد، وارد شدم و شروع به روغن کاری پیکور کردم که در هنگام کار همسر مقتول پرسید از (ح) خبری نداری که پاسخ دادم نه، اما او بلافاصله در جوابم گفت: نکند بلایی سرش آورده‌ای که با این حرف نیم نگاهی با خشم به او کردم و شستم خبر دار شد که مقتول موضوع درگیری لفظی خود با همسر من را به همسرش گفته است.

متهم ادامه داد: اعصابم به هم ریخت و با مته پیکور ضربه‌ای به صورت او زدم که خون کف حیاط را پر کرد. هنوز هوشیاری داشت که خود را به سختی به داخل هال کشاند و قصد داشت تماس تلفنی برقرار کند که با او درگیر شدم و با مته پیکور ضربه‌ای به پشت سرش زدم که خون زیادی ریخت و سپس چاقو را برداشتم و چند ضربه پی در پی به نقاط مختلف بدنش وارد کردم.

متهم عنوان کرد: تمام لباس‌های من خون آلود شده بود، آن‌ها را بیرون آوردم و چاقو و مته را بین لباس‌ها پیچاندم و سپس با خودروی مقتول به منزل خودم رفتم و همسر و بچه ام را برداشتم و به یکی از استان‌های شمالی فرار کردم و در آن جا خودرو را پارک کردم و با استفاده از اتوبوس به تهران رفتم و هنوز کابوس کشتن آن دو نفر به تنهایی مقابل چشمانم بود که حوالی غروب در تهران در محاصره ماموران گرفتار شدم.

سردار «شجاع» پس از تشریح چگونگی قتل‌ها از زبان متهم، خاطر نشان کرد: بازسازی صحنه‌های جرم با حضور متهم انجام و پرونده به مراجع قضایی ارسال شد.

وی در پایان سخنانش به این نکته اشاره کرد که با وجود حساس بودن موضوع پرونده، اما گردانندگان شبکه‌های اجتماعی با درج خبرهای کذب و شایعه پراکنی، موضوع قتل را به سمت وسوی پیچیده‌ای می‌کشاندند در حالی که بار‌ها اعلام شد که از انتشار خبرهای کذب خودداری کنند، اما این همکاری در فضای مجازی با پلیس صورت نگرفت.

منبع: میزان