کد خبر: ۱۷۳۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۴۰

اعتراض به معترضان

نشست خبري تکواندو، ديروز برگزار شد. انتظار بود که محمد پولادگر، رئيس فدراسيون در جمع خبرنگاران حاضر شود و از فدراسيون و تيم ملي دفاع کند؛ از ايرادهايي که به مديريت خودش گرفته‌اند، بگويد؛ يا ضعف‌هايش را قبول کند يا اينکه شکست در مسابقات قهرماني جهان را توجيه کند. پولادگر همان‌طور که موقع برگشت تيم از کره‌جنوبي، همراه تيم نبود تا خبرنگاران سؤالي از او نپرسند، در اين نشست هم غايب بود. توضيح احسني‌افروز، دبير فدراسيون اين بود که اين جلسه فقط به بررسي فني مسابقات ربط دارد و پولادگر در جلسه ديگري بحث‌هاي مديريتي را مطرح مي‌کند ولي اعضاي کادر فني هم بحث فني نداشتند؛ به‌ويژه مهدي بي‌باک، سرمربي تيم ملي که بيشتر به افرادي ايراد گرفتند که در تيم ملي حاضر نبودند و به‌نوعي اين شکست را گردن آنها انداخت. 

شايد حتي انتظار اين بود که کادرفني بابت نتيجه ضعيف تيم ملي در مسابقات قهرماني جهان عذرخواهي مي‌کردند ولي کسي حتي شکست را هم نپذيرفت، بي‌باک مدعي شد: «خوشحاليم که با کسب ۴۶ امتياز، سکوي جهاني را حفظ کرديم. من يک گلایه و شکايت نيز دارم. آيا واقعا در مسابقات جهاني هيچ اتفاق خوبي رخ نداد؟ در اين مسابقات دو جوان ۱۹ و ۲۲ ساله به فينال رفتند. کدام مربي پس از سه ماه، قهرمان جهان مي‌شود؟» بي‌باک از همه شاگردانش دفاع کرد؛ آرمين هادي‌پور به‌خاطر استراحت بيشتر حريف کره‌اي‌اش باخت، مسعود حجي‌زواره روي حرکت عجيب نماينده مصر بيهوش شد، ابوالفضل يعقوبي به‌خاطر اينکه حريف کره‌اي‌اش نيم‌ساعت استراحت کرده بود، شکست خورد. سجاد مرداني در روز خوبش نبود، سعيد رجبي تجربه کم داشت، پوريا عرفانيان هم کم‌تجربه بود. روز بد ورزشکار، بي‌تجربگي، استراحت کمتر و... به نظر مي‌رسد بي‌باک بيشتر اين باخت‌‌ها را توجيه کرده و بايد از او پرسيد نقش مربي در اين بين چه بوده، به شاگرد کم‌تجربه‌اش چه توصيه‌اي کرده و براي کسي که در روز خوبش نبوده، چه برنامه‌اي داشته، استراحت کمتر و بيشتر هم اتفاقي است که در هر مسابقه‌اي و براي هر ورزشکاري ممکن است بيفتد و براي اولين‌بار در کره و براي تکواندوکاران ايراني نيفتاده است.  يکي از ايراداتي که به بي‌باک گرفته شده بود، درباره نحوه انتخاب تيم ملي بود. 

خود او هم ديروز دراين‌باره صحبت کرد و حذف‌شده‌هاي انتخابي و حاشيه‌هايي را که ايجاد کردند، دليل شکست دانست: «اخلاق از مدال با ارزش‌تر است ولي باز هم ما اخلاق را باختيم. ما همه شرايط را براي برگزاري ديدارهاي انتخابي فراهم کرديم اما يک تکواندوکا، ۵۰ نفر را در آن روز مسخره خود کرد و حاضر به برگزاري بازي انتخابي نشد.» منظور بي‌باک، مهدي خدابخشي است. او از پدر مهدي هم انتقاد کرده است: «مهدي خدابخشي به‌دليل طرد از مبارزه با سعيد رجبي، حاضر به برگزاري ديدار انتخابي نشد. حتي پدر مهدي خدابخشي هم پس از امتناع او از برگزاري ديدار انتخابي، هرچه لايق خودش بود را نثار من کرد.»بهنام اسبقي هم يکي از نفرات غايب در تيم ملي بود. بي‌باک درباره او گفته: «بهنام اسبقي ابتدا در تمرين‌ها حاضر نشد، بعد با خود من تماس گرفت و گفت که مي‌خواهد مسائل مربوط به ساخت منزلش را پيگيري کند و به‌همين‌دليل حاضر نيست در تمرين‌ها شرکت کند. من هم گفتم هر کسي صلاح کار خودش را مي‌داند اما يک روز قبل از اردو تماس گرفت و خواست شانس ديگري به او بدهيم. او در تورنمنت يونان حاضر شد و در همان مبارزه اول به حريف يوناني باخت.» بي‌باک مدعي شده بعضي‌ها از شکست تکواندو خوشحال بودند: «واقعا در تعجبم زماني که يک نفر ايراني در مسابقه‌ها نتيجه نمي‌گرفت، بعضي‌ها از اين اتفاق خوشحال مي‌شدند.»