کد خبر: ۱۷۳۸۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۵۸

مسکو احتمالاً 30 دیپلمات آمریکا را اخراج می‌کند

رسانه‌های روس اعلام کردند که مسکو احتمالا در واکنش به تحریم‌های واشنگتن، 30 دیپلمات آمریکایی را اخراج کند و برخی دارایی‌های آمریکا در روسیه را نیز مسدود کند.

به گزارش تیک به نقل از فارس، رسانه‌ها روز سه شنبه (امروز) گزارش کردند که مسکو احتمالاً در واکنش به تعطیلی تأسیسات دیپلماتیک روسیه در آمریکا، 30 دیپلمات آمریکایی را اخراج کند و برخی از دارایی‌های واشنگتن در روسیه را نیز مسدود کند.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد، دو مجموعه دیپلماتیک متعلق به روسیه، در پایان 2016 بعنوان بخشی از تحریم‌های دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق در رابطه با آنچه که مداخله روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خوانده شد، تعطیل شد.

یکی از منابع وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه روسی «ایزوستیا» گفت: «توافقات مقدماتی در خصوص برگزاری نشست میان سرگئی ریابکوف معاون نخست‌وزیر روسیه و توماس شانون معاون وزیر خارجه آمریکا در سنت پترزبورگ حاصل شده است».

این منبع ادامه داد:‌« اگر در این نشست توافقاتی حاصل نشود، ما نیز اقدامات مشابهی در پیش خواهیم گرفت».

مسئله دارایی‌های دیپلماتیک روسیه در آمریکا در حین نشست هفته گذشته «ولادیمیر پوتین» و »دونالد ترامپ» رؤسای جمهور روسیه و آمریکا مطرح شد. هفته آینده این مسئله در نشست ریابکوف و شانون بررسی می‌شود.