کد خبر: ۱۷۴۱۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۸

گزارش واشنگتن‌پست درباره درخواست ستارگان فوتبال از روحانی برای لغو ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها

«کریمی و شجاعی امیدوارند که حسن روحانی وعده های اصلاحی داده شده در انتخابات ریاست جمهوری را عملی کند. کریمی گفته است که با کمک روحانی و فدراسیون فوتبال این امر میسر خواهد بود و امیدوار است خیلی زود اتفاق بیفتد. شجاعی نیز گفته است که شخصا با روحانی در ماه گذشته دیدار داشته است، پس از آن که ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یافت».
روزنامه «واشنگتن پست» در گزارشی اشاره می‌کند که ستارگان فوتبال ایران از دولت خواسته‌اند تا ممنوعیت ورود زنان به استادیوم را لغو کند. 

به گزارش تیک؛ این روزنامه می‌نویسد: «سال‌هاست که حضور زنان در مسابقات فوتبال در ایران غیرقانونی بوده است. دو تن از سرشناس‌ترین چهره‌های ورزش ایران اما می گویند که زمان آن رسیده که این وضعیت تغییر کند. علی کریمی یکی از بازیکنان پیشین بایرن مونیخ و مربی فعلی یکی از محبوب‌ترین تیم های ایران در پاسخ به درخواست میلیون ها نفر از طرفداران زن فوتبال که مایل به تماشای مسابقات فوتبال هستند گفت که تحقق رویای حضور زنان در استادیوم مسئله مهمی است و ناممکن نیست». 

گزارش واشنگتن‌پست درباره درخواست ستارگان فوتبال از روحانی برای لغو ممنوعیت ورود زنان به ورزشگاه‌ها

این روزنامه می نویسد: «مسعود شجاعی بازیکن تیم ملی ایران نیز در ویدئویی می گوید که زنان باید بتوانند در ورزشگاه حضور یابند او گفت: «فکر می کنم اگر ممنوعیت لغو شود محبور به ساخت استادیومی شویم که بتواند ۲۰۰ هزار تماشاگر را در خود داشه باشد چرا که شاهد سیل شور و اشتیاق خانم ها برای تماشای فوتبال هستیم». 

این روزنامه می‌افزاید: «برخی از طرفداران منع حضور زنان در ورزشگاه می‌گویند که زنان نباید آن‌چه مردان در استادیوم‌ها فریاد می‌زنند را بشنوند. این ممنوعیت برای تمام ورزش‌ها اعمال شده است اما در سال ۲۰۱۵ میلادی دولت ایران اعلام کرد که تعداد محدودی از زنان می توانند برای تماشای مسابقات والیبال مردان در استایوم حضور یابند جایی که به طور کلی جو ملتهب کمتری وجود دارد. این معافیت از سوی شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده اعمال شد. این موضوع پس از اعتراض گسترده با بازداشت یک زن ۲۵ ساله تبعه بریتانیا اعمال شد که در سال ۲۰۱۴ میلادی بازداشت شده بود و سعی در ورود به استادیوم برای تماشای مسابقات والیبال مردان را داشت».

این روزنامه در ادامه می‌نویسد: «کریمی و شجاعی امیدوارند که حسن روحانی وعده های اصلاحی داده شده در انتخابات ریاست جمهوری را عملی کند. کریمی گفته است که با کمک روحانی و فدراسیون فوتبال این امر میسر خواهد بود و امیدوار است خیلی زود اتفاق بیفتد. شجاعی نیز گفته است که شخصا با روحانی در ماه گذشته دیدار داشته است، پس از آن که ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه راه یافت». 

این روزنامه در پایان می نویسد: «درخواست‌های داخلی برای اصلاحات در حالی است که دعوت بین المللی آرامی از ایران برای تغییر قانون‌اش صورت گرفته است. در حالی که بلاتر رییس سابق فیفا از ایران خواسته بود تا به زنان اجازه ورود به استادیوم فوتبال را بدهد، جیانی اینفانتینو رییس تازه عمدتا در این باره سکوت کرده است».