کد خبر: ۱۷۴۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۰۴

فرهاد رهبر، علیرغم تکذیبها رئیس دانشگاه آزاد می شود

شنیده‌ها می‌گویند ظاهرا رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب شده هرچند خبر این انتصاب توسط دکتر علوی فاضل، سخنگوی دانشگاه آزاد تکذیب شده است.

به گزارش تیک به نقل از آفتاب یزد ، فرهاد رهبر یعنی همان رئیس دانشگاه تهران در دولت احمدی‌نژاد... یعنی همانی که روز ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96، پا به پای حجت‌الاسلام رئیسی به وزارت کشور آمد.

فرهاد رهبر دل پرخونی از اصلاح‌طلبان دارد. گویا انتخاب فرهاد رهبر به‌عنوان رئیس دانشگاه آزاد، آخرین ضربه‌ها را بر پیکره دانشگاه آزاد خواهد زد. علی‌اکبر ولایتی با روی کارآمدنش در سمت ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد و پوشیدن قبای مدیریتی این جایگاه، ابتدا به عزل پرحرف و حدیث میرزاده، رئیس سابق دانشگاه آزاد دست زد و بعد در مصاحبه‌ای علت آن را فساد اقتصادی او (میرزاده) و فرزندانش توصیف کرده بود. وی ساختار دانشگاه را از بیخ و بن تغییر داد.

ولایتی سپس با روی کار آوردن هم‌محلی‌اش علی نوریان به عنوان سرپرست دانشگاه آزاد فرمان تغییر - حتی تغییر یاسر هاشمی رفسنجانی (رئیس دفتر هیئت امنا )- را به آقای سرپرست داد. نوریان که حتی رتبه علمی او در دانشگاه آزاد نیز جای اما و اگر دارد(!) ماموریتش آن بود تا در طول مدت کوتاه 3تا 4 ماهه، تا می‌تواند از غیرخودی‌ها عزل کند و تا می‌تواند از خودی‌ها به‌کار گمارد.

معاون پارلمانی، معاون پژوهش و فناوری، رئیس حراست، معاونت مالی و اداری، معاونت دانشجویی و فرهنگی و مدیرکل فرهنگی دانشگاه آزاد همه و همه دستخوش تغییرات شدند.

دگردیسی دانشگاه آزاد بیش از گذشته نشان داد که عزل میرزاده به اتهام فساد؛ یک بهانه برای پاکسازی در این دانشگاه بود. سیاسی‌کاری امور دانشگاه آزاد زمانی معلوم شد که در آن دانشگاه به قلع‌و‌قمع حوزه فرهنگی دانشگاه رسید. حوزه‌ای که مطمئنا هیچ ارتباطی با فسادهای مالی ندارد. این تغییرات نشان‌دهنده نگرش مدیران جدید دانشگاه آزاد بود. اما ظاهرا قدرت به علی نوریان هم وفا نکرده و اکنون سرپرست دانشگاه آزاد که سرپرست شدن و رای آوردنش در هیئت امنا غیرقانونی تعبیر می‌شد -تا جایی‌که حتی حاج حسن خمینی را وادار به نامه‌نویسی خطاب به حسن روحانی کرد- و در رتبه علمی او در دانشگاه نیز حرف و حدیث‌های بسیاری نهفته بود، ممکن است جایش را به فرهاد رهبر بدهد. کسی که اصولگراتر از نوریان است.

آقای سرپرست رفت تا فرهاد رهبر بیاید. فرهاد رهبر که اکنون زمزمه‌ها مبنی بر این است که او احتمالا ریاست دانشگاه آزاد را در دست خواهد گرفت، بی‌شک بعد از برکناری‌های گسترده‌ای که در این چند ماه به لطف نوریان و ولایتی انجام شده با جاده‌ای هموار روبه‌روست که با کمک آن (جاده هموار) می‌تواند راحت‌تر طرح‌های خود را در این دانشگاه به منصه ظهور بگذارد.

فرهاد رهبر که البته چهره اقتصادی او بر چهره فرهنگی و علمی‌اش سایه افکنده و روزگاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت احمدی‌نژاد بوده و مدتی هم معاون اقتصادی یک وزار‌تخانه و زمانی هم نایب رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور و اکنون مشاور اقتصادی تولیت آستان قدس بی‌تردید در سمت‌های علمی و فرهنگی‌اش ناکام و... بوده است.

شاید به جرات بتوان گفت که اوج نارضایتی‌های دانشجویان دانشگاه تهران طی دهه‌های گذشته و بعد از کوی دانشگاه، به زمان مدیریتی فرهاد رهبر بازگردد. مدیریتی که از دیدگاه آنها مدیریت غیرفرهنگی و غیراصولی بود. زمانی که فرهاد رهبر طرح لباس یک شکل در دانشگاه را مطرح یا موضوع گیت امنیتی را عنوان کرد، بیش از همیشه نگاه رادیکال او بر همگان هویدا شد.

اما اوج اثبات گرایش‌های خاص سیاسی‌اش مربوط به زمان انتخابات سال 96 است که در ستاد رقیب دکتر روحانی فعالیت داشت. ستادی که تمام ظرفیت و توان خود را برای حذف رئیس‌جمهور تدبیر و امید به‌کار بست... شاید از همین روست که اکنون بعد از انقلابی که نوریان در دانشگاه آزاد به‌وجود آورد ولایتی به فکر روی کار آوردن فرهاد رهبر به عنوان رئیس دانشگاه آزاد افتاده تا از این طریق پایان کار تدبیر و اعتدال در دانشگاه آزاد را اعلام کند.