کد خبر: ۱۷۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۱

آیت‌الله موحدی‌کرمانی: فضای داخل اتومبیل فضای خصوصی نیست / اگر دنیا ببیند جاهایی در ایران احیاناً کشف حجاب شده چشم به کشور خواهند داشت

امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اهمیت حفظ آبروی افراد در اسلام گفت: رسانه‌ها مراقبت کنند که آبروی افراد را نبرند؛ کلمه ای را نگویند که موجب سقوط یک فرد شود.
امام جمعه موقت تهران، با اشاره به اهمیت حفظ آبروی افراد در اسلام گفت: رسانه‌ها مراقبت کنند که آبروی افراد را نبرند؛ کلمه ای را نگویند که موجب سقوط یک فرد شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران در مصلای امام خمینی (ره)، با اشاره به آیاتی از قرآن کریم درباره «روز قیامت» اظهار داشت: در روز قیامت همه پرده‌ها کنار می‌رود و همه مسائل آشکار می‌شود؛ کسانی در این روز رسوا نمی‌شوند و مورد لطف خداوند قرار می‌گیرند که در دنیا آبروی افراد را نمی‌بردند و پرده‌پوشی می‌کرده‌اند.

اهم اظهارات خطیب نماز جمعه تهران را به نقل از خبرگزاری ها در ادامه می خوانید؛

*کسانی در روز قیامت رسوا شده و پرده‌شان دریده می‌شود که در دنیا آبروی برادر مومن خود را بریزند و اهل غیبت باشند. افرادی که دستشان به مال حرام آلوده می‌شود، آدم‌هایی که رشوه و ربا می‌گیرند و کسانی که در مسند قدرت ستم می‌کنند، به یاد قیامت باشند که «یوم‌الحسرت» است.

* داعش را در موصل ریشه‌کن کردند، پلیس عراق اعلام کرد که در جریان آزادسازی موصل بیش از هزار تکفیری کشته شد و دهها دستگاه خودروی بمبگذاری شده منهدم شد؛ همچنین رئیس فراکسیون امنیت و دفاع در پارلمان عراق، از هلاکت بیش از ۲۸ هزار داعشی و دستگیری ۴ هزار نفر دیگر در طول جنگ خبر داد که ۱۲۸ نفر از آنها فرمانده ارشد بوده‌اند و اتباع ۸۶ کشور جهان در بین اینها دیده می‌شوند.

* چهارشنبه هفته گذشته سالروز سرکوب خونین قیام مردم علیه کشف حجاب در سال ۱۳۱۴ شمسی بود؛ این روز در نظام ما به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است. مسئله حجاب بسیار مهم است؛ هم با دین ارتباط دارد، هم با سیاست و استقلال کشور. وقتی دنیا ببیند در ایران حجاب مورد توجه است، قضاوت می‌کند که این مردم متدین‌اند و پایبند دین هستند، بنابراین به سادگی نمی‌شود به این مردم و کشور آسیب رساند.

* می‌گویند در برخی ماشین‌ها چیزی شبیه کشف حجاب وجود دارد؛ در حالی که فضای داخل اتوموبیل فضای خصوصی نیست؛ باید نیروی انتظامی بر اساس قانون با قاطعیت با چنین افرادی برخورد کند. حضرت آیت الله مکارم شیرازی هم در این زمینه تصریح کردند که ماشین فضای خصوصی نیست؛ بلکه عمومی است.  چه بسا برخی افرادی که حجاب را رعایت نمی‌کنند، آدم‌های نجیبی هم باشند ولی فرهنگ غلطی در خانواده‌هایشان حاکم است، آگاه باشند که در قیامت نمی‌توانند جواب دهند.

*آمریکا روز به روز بر جنایاتش می‌افزاید؛ حمایت از خون‌ریزان و اسرائیل و قاتلان نیا برای آمریکا عادی شده است. ماهیت آمریکا ماهیت کثیفی است؛ اما آنچه مایه تعجب است، این است که برخی ضعیفان بیماردل می‌گویند که آمریکا قوی است و ایران قدرت مقاومت ندارد، پس بهتر که دست از مقاومت بردارد و مذاکره و سازش کند! اینها یا وعده‌های قرآن کریم را نخوانده‌اند یا خوانده‌اند و باور ندارند، ما رهبری مقتدر و توانا و صاحب عزم قوی و جا گرفته در دل‌های پاکان داریم که رئیس جمهور روسیه از فرودگاه مستقیم به دیدار ایشان می‌رود و شیفته او می‌شود.

* ما نیروهای مسلح خستگی‌ناپذیر و کاردان و عاشق شهادت داریم که در صنایع نظامی پیشرفت چشمگیری دارند؛ سپاهی داریم که با موشک، دل دشمن را لرزاند.

* رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا در یک اندیشکده آمریکایی گفته است که ایران یکی از بزرگترین چالش‌های بلندمدت واشنگتن است؛ ایران با حمله به مواضع داعش در دیرالزور نشان داد که نیروی همتراز روسیه و آمریکاست، ایران می‌تواند صدها کیلومتر دورتر از مرزهایش اعمال قدرت کند. ما با هدایت الهی خیلی قدرت داریم، قلوب آزادگان جهان با ماست و اگر آمریکا دست از پا خطا کند و عزم ایران کند، آنها مرکزی سالم برای آمریکا در جهان باقی نخواهند گذاشت.

*آمریکا فهمیده است که ستون نظام، ولایت است و همه سعی آن، سست کردن این پایه است؛ از جمله اینکه در مقابل هر سخن رهبر انقلاب، مردم را به تردید بیندازد، البته این وسوسه‌ها در مردم تاثیری ندارد، چون اشراف بر مسائل داخلی و خارجی را به خوبی در بیانات رهبر انقلاب مشاهده می‌کنند که به برکت همین بصیرت و صلابت، کشور ما در یک منطقه ناامن جزیره امن است.

*سابقه پیمان‌شکنی و خیانت‌های آمریکا را ملت ایران خوب می‌دانند، می‌دانند که آمریکا با مرسی در مصر چه کرد، رژیم خودگردان فلسطین که سال ها مذاکره کرد، چه دستاوردی به دست آورد؟ چه بر سر سودان آمد؟ رهبر انقلاب فرمودند که چرا ۷۰ جلد کتاب مربوط به اسناد لانه جاسوسی در دانشگاهها و مدارس نیست؟!  

* در جریان برجام که بنا برود تحریم‌ها یکجا برداشته شود، نه تنها برداشته نشد که پی در پی اضافه شد؛ جان کری گفت گه ایران را بعد از توافق مجددا تحریم کردیم؛ آیا بعد از این همه خباثت و خیانت و پیمان‌شکنی آمریکا جا ندارد که ملت ایران با فریاد رسا «مرگ بر آمریکا» بگوید؟!

* نظام باید مشکل سپرده‌های مردم را در موسسات مالی و اعتباری حل کند؛ مجلس محترم گام موثری برداشته، دولت هم کارهایی را شروع کرده که باید به سرانجام برساند؛ این مسئله به اعتماد مردم به نظام و دولت برمی‌گردد، اعتماد مردم را حفظ کنید.

*مبادا نظام گرفتار رشوه شود، مبادا بانک‌ها گرفتار ربا شوند که متاسفانه شده‌اند! باید بر اساس عقود شرعی عمل کنند؛ وگرنه، ربا و حرام است. خطر، بسیار بزرگ است؛ نظام را تهدید می‌کند، یک درهم ربا هم تهدید بزرگی است، می‌خواهید ربا نشود، قرارداد شرعی ببندید و رحم کنید به خودتان!