کد خبر: ۱۷۴۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۸۶

دستگیری معاون فرماندار دیاربکر ترکیه

سرجان گوکدمیر معاون فرماندار دیاربکر به اتهام همکاری با گروه گولن توسط پلیس امنیت ترکیه دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از وبسایت روزنامه ملیت، وی به همراه همسر خود توسط پلیس ضدترور در استان دیاربکر دستگیر شده و به اداره پلیس منتقل شده است.

بنا بر این گزارش، دادستان جمهوریت ترکیه در شهر دیاربکر حکم دستگیری سرجان کوکدمیر را به اتهام همکاری با گروه گولن صادر کرده و نیروهای امنیتی ترکیه وی را در منزل شخصی اش دستگیر کرده اند.

 ترکیه همچنین مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای ۱۵ جولای(۲۵ تیرماه سال ۱۳۹۵) را سازماندهی کرده است.

محاکمه عوامل کودتای نافرجام ۱۵ جولای ترکیه با کیفرخواست ۲۵۸۱ صفحه ای تنظیم شده در مرکز ستاد کل ارتش ترکیه علیه ۲۲۱ متهم در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

شبکه تلویزیونی ان.تی.وی ترکیه در سالگرد این رویداد مهم، تعداد بازداشت شدگان بعد از کودتای ۲۶ جولای ۳۱۲۷ این کشور را ۱۶۹ هزار و ۱۱۳ نفر اعلام کرد.

به گزارش رسانه های ترکیه، در یک سال گذشته ۵۰ هزار و ۵۱۰ نفر از شهروندان این کشور نیز به اتهام مشارکت در کودتا زندانی شده اند.

نخست وزیر ترکیه سه روز پیش اعلام کرد که اکنون ۳۸ هزار و ۲۰۲ نفر از متهمان کودتا از کار تعلیق و ۱۰۳ هزار و ۸۴۴ تن نیز اخراج شده اند و مجموع آنها ۱۴۲ هزار و ۴۶ نفر است.
*ایرنا