کد خبر: ۱۷۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۱

آغاز رای‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهوری هند

رای‌گیری برای انتخاب رئیس‌جمهوری هند آغاز شدپارلمان هند امروز -دوشنبه- رای‌گیری برای انتخاب رئیس جمهوری جدید هند را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از رویترز، نمایندگان پارلمان هند امروز از میان «رام نات کویند» نامزد مورد حمایت حزب بهاراتیا جاناتا و «میرا کومار» نماینده مورد حمایت اپوزیسیون رئیس جمهوری هند را انتخاب می کنند.

روند انتخاب رئیس‌جمهوری هند امروز در پارلمان آغاز شده است و روز پنج شنبه نیز نتایج آن اعلام خواهد شد. 

نقش رئیس‌جمهوری در هند تا حد زیادی تشریفاتی است ولی به عنوان بالا‌ترین مقام اجرایی در این کشور در زمان ایجاد بحران به عنوان محافظ قانون اساسی نقش مهمی بر عهده دارد. 

رئیس‌جمهوری هند به طور غیرمستقیم با آرای پارلمان هند که شامل مجلس نمایندگان، معروف به «لوک‌سابا» و مجلس «علیای» هند معروف به «راجیا سابا» و همچنین مجلس قانونگذاری ایالت‌ها است، انتخاب می‌شود. 

 «نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند نیز اعلام کرد دولت وی کاملا آماده همکاری با کویند بوده و وی نیز منتظر همکاری با رئیس جمهوی جدید است. 

برخی از روسای جمهوری سابق هند از جمله «پرناب موکرجی» رئیس‌جمهوری سابق این کشور سعی کرده‌اند از قدرت قانونی خود برای دفاع از قانون اساسی هند دفاع کنند. 

رقبای مودی نیز معتقدند مسلمانان در این کشور به عنوان اقلیت در رنج و مشقت بوده و توسط گروه‌های هندو در غرب هند هدف قرار می‌‌گیرند. 

 «سونیا گاندی» رهبر کنگره ملی هند در پارلمان این کشور نیز طی سخنرانی در کنگره و در اعتراض به نمایندگان از آن‌ها خواسته است برای احترام به ارزش‌های سکولار هند به میرا کومار رأی دهند.
*ایلنا