کد خبر: ۱۷۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۹۳۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

پایان مذاکرات ژنو در روز سوم/ دیدار مذاکره کنندگان ایران با شرمن/پایان جلسه ظریف و لاوروف/آمریکا: جان کری به ژنو می آید/8:30 به وقت ژنو؛ نشست ایران و 1+5

دقايقي قبل دور سوم مذاکرات هسته اي ژنو در سومين روز آغاز شد.
دقايقي قبل دور سوم مذاکرات هسته اي ژنو در سومين روز آغاز شد.

به گزارش تیک، سومين دور مذاکرات محمد جواد ظريف ، وزير خارجه ايران و کارترين اشتون ، مسئول سياست خارجي اتحاديه اروپا در روز سوم دقايقي پيش آغاز شد.

مذاکرات هسته اي در روز اول با نشست 10 دقيقه‌اي کارشناسان آغاز شد و در روز دوم با نشست دوجانبه محمد جواد ظريف و کارتين اشتون ادامه يافت.

اخبار مذاکرات را می توانید در اینجا ملاحظه کنید:


8:30 به وقت ژنو؛ نشست ایران و 1+5

02:35 جلسه اشتون-ظریف به پایان رسید به وقت ژنو؛ نشست ایران و 1+5


*آغاز دور جدید مذاکرات اشتون و ظریف

*عراقچی گفت: ایران و پنج بعلاوه یک به توافق نزدیک تر شده اند.

* سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که جان کری برای حضور در مذاکرات با ایران به ژنو سفر می کند.

* جلسه وزرای خارجه ایران و روسیه پایان یافت.

*محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه کشورمان با سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه دیدار و گفتگو کرد.

*عراقچی و روانچی در حال دیدار با وندی شرمن مذاکره کننده هسته ای آمریکا هستند.

*رویترز به نقل از برخی دیپلمات‌های غربی می‌گوید که احتمال دارد جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، برای پیوستن به مذاکرات به ژنو برود.

*یک دیپلمات غربی از پذیرش حق غنی سازی ایران از سوی 1+5 خبر داد.

این دیپلمات غربی که خواست نامش فاش نشود به خبرنگار ایرنا گفت: جمهوری اسلامی ایران و 1+5 بحث خود درباره غنی سازی اورانیوم را با پذیرش حقوق ایران در سند نهایی به پایان رسانده اند.

* سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه وارد ژنو شد.

*لحظاتی پیش نشست ظریف و اشتون پایان یافت.

* مایکل مان اعلام کرد که جلسه چهارم ظریف و اشتون آغاز شد.

*منابع دیپلماتیک در ژنو اعلام کرده‌اند که وزیر خارجه چین برای شرکت در مذاکرات ایران و 1+5 ، ظهر فردا وارد سوییس می‌شود.

*رویتر به نقل از یک منبع حاضر در هیات مذاکراتی روسیه گزارش داد که سرگئی لاوروف امروز(جمعه) برای شرکت در مذاکرات ایران و گروه 1+5 به ژنو سفر می‌کند.

*رئیس دستگاه سیاست خارجی ایران گفت: موضوعات مورد اختلافی باقی است که داریم در رابطه با آن بحث می کنیم، ان شاء الله به نتیجه برسیم.

وزیر امور خارجه در خصوص احتمال حضور همتایانش از 6 کشور عضو 1+5 در ژنو گفت: اخبار متناقض است، فکر می کنم باید مقداری به نتیجه نزدیک تر شویم، البته وزرای خارجه خودشان تصمیم می گیرند که بیایند ما شنیده ایم برخی برای حرکت آماده شده اند و برخی نیز هواپیمای خود را آماده کرده اند هر چند ممکن است مقداری صبر کنند ببینند نتیجه چه می شود.

وی ادامه داد: دیشب فاصله مان با آمدن وزرا خیلی بیشتر بود، امروز مقداری فاصله نزدیک تر شد اما اینکه بخواهند بیایند یا نیایند بستگی به خودشان دارد.

ظریف در خصوص ادامه مذاکرات خود با اشتون گفت: ما باید برای هر جلسه با یک آمادگی خوب شرکت کنیم و بین هر جلسه خودمان با هم در رابطه با موضوعاتی که باید در جلسه مطرح کنیم تبادل نظر می کنیم.

وزیر امور خارجه گفت: این کار را ادامه می دهیم هر وقت طرف مقابل آماده باشد و ما هم برای جلسه بعد آماده باشیم جلسه را شروع می کنیم، فعلا آنها دارند با گروه 1+5 مذاکره می کنند و حتما هماهنگ کردن موضع 6 کشور قدری دشوارتر از هماهنگ کردن موضع داخل یک گروه مذاکره کننده است. همان طور که آنها دارند از فرصت استفاده می کنند ما هم از این فرصت برای هماهنگی داخلی استفاده می کنیم.


*مجید تخت روانچی عضو تیم مذاکره کننده ایران با 1+5 در پایان جلسه صبح هیئت ایرانی با اشتون با بیان ینکه ممکن است مذاکرات فردا هم ادامه داشته باشد، اظهار داشت: در ادامه بحث ها، جلسه صبح خوب بود در عین اینکه کوتاه بود مثبت بود .

*سخنگوی کاترین اشتون اظهار داشت: مذاکرات مفید صبح امروز پایان یافت و خانم کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اکنون در حال رایزنی با نمایندگان گروه EU3+3 (1+5) است.

وی افزود: مذاکرات مفید بود.

*دیدار ظریف و اشتون به پایان رسید.


نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد رضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۲
0
0
انشاء الله كه خير است.