کد خبر: ۱۷۵۱۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۴

ابعاد تازه‌ای از دیدار "ترامپ" و "پوتین"

رئیس‌جمهور آمریکا در گفتگو با نیویورک‌تایمز، جزئیات جدیدی از گفتگوهای رسمی خود با همتای روسی‌اش را بیان کرد.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از راشاتودی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز به بیان جزئیاتی از گفتگوهای غیررسمی خود با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود به هنگام صرف غذا در نشست گروه بیست در هامبورگ پرداخت.

ترامپ در این مصاحبه گفت: ملانیا به هنگام صرف غذا در کنار پوتین نشسته بود. در آخر مجلس بسوی همسرم رفتم تا با او خوشامدگویی کنم که با پوتین نیز خوشامدگویی کردم. واقعیت این است که اینها بیشتر از هرچیز دیگر، تعارفات محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: این دیداری طولانی نبود؛ شاید ۱۵ دقیقه به طول انجامید. ما در خصوص مسائل مختلف صحبت کردیم و بحث جالبی بود. ترامپ همچنین اعلام کرد با پوتین در خصوص قانون فرزندخواندگی نیز صحبت کرده است. قانون فرزندخواندگی قانونی است که در سال ۲۰۱۳ مطرح و پس از آن اعلام شد که مسکو پذیرش فرزندخواندگی کودکان روس را از سوی شهروندان آمریکایی ممنوع کرد. روسیه این اقدام را در پاسخ به تحریم های آمریکا علیه مسکو به اجرا درآورد.

ترامپ اعلام کرد فرزندش، دونالد ترامپ جونیور، در دیدار با وکیل روس در خصوص قانون فرزندخواندگی صحبت کرده است. ناتالیا وسلنیتسکایا، وکیل روس که با فرزند ترامپ دیدار کرده گفته است محور گفتگوهای آنها قانون فرزندخواندگی بوده است.

گفتنی است دیدار فرزند ترامپ با وکیل روس به هنگام مبارزات انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا، موجی از انتقادات را از سوی مخالفان ترامپ برانگیخته است و آنها تیم ترامپ را به تبانی با دمشن متهم می کنند.
* باشگاه خبرنگاران جوان