کد خبر: ۱۷۵۳۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۱۰۸

هشدارهای صریح علی‌مطهری: در انتخاب وزرا معامله نشود /وزیر کشور دولت یازدهم نتیجه یک معامله بود

نایب رئیس مجلس با ضعیف خواندن عملکرد وزیر کشور، نسبت به تکرار مسائلی که در مجلس قبل منجر به انتخاب این وزیر شد، هشدار داد.
نایب رئیس مجلس با ضعیف خواندن عملکرد وزیر کشور، نسبت به تکرار مسائلی که در مجلس قبل منجر به انتخاب این وزیر شد، هشدار داد.

به گزارش «تیک»؛ علی مطهری درباره مطالب و اظهارنظرهایی که پیرامون چینش کابینه دولت دوازدهم مطرح می‌شود گفت: «من معتقدم ما به عنوان نمایندگان مجلس، در مقطع زمانی فعلی نباید بر نظرات خود درباره اینکه چه افرادی باید در کابینه بعدی حضور داشته باشند، اصرار کنیم. بلکه وظیفه ما از زمانی که آقای روحانی کابینه را معرفی می‌کند، شروع خواهد شد و آن زمان است که ما باید نظرات خودمان را بدهیم.»

به نوشته وبگاه فراکسیون امید، نایب رئیس مجلس با تاکید بر اینکه ما اصلا گزینه معرفی کردن برای کابینه را درست نمی دانیم و اگر از ما مشورتی خواسته شود، فقط پیشنهاد می دهیم بدون آنکه بر آن مورد اصرار داشته باشیم، تصریح کرد: «نکته مهمی که معتقدم در این میان نباید مغفول بماند، این است که برخی اتفاقات ناخوشایندی که در تشکیل دولت یازدهم به وقوع پیوست، این بار نباید تکرار شود.»

مطهری در توضیح این نکته گفت: «در دوره قبل به نوعی معامله صورت گرفت و به رئیس جمهور گفته شد که فلان فرد را به عنوان وزیر معرفی کن تا ما کمک کنیم که آن سه وزیر مورد نظر شما هم رای بیاورند و در همین راستا وزیر کشوری معرفی شد که ما واقعا از عملکردش راضی نیستیم.»

این عضو فراکسیون امید مجلس، در بیان علت نارضایتی از عملکرد وزیر کشور گفت: «ما نیاز به آدمهایی با شخصیت استوار داریم. اگر یک وزیر کشور قوی داشتیم اعتبارنامه خانم خالقی را امضا می کرد و به مجلس می فرستاد، یا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری اجازه نمی داد که به بهانه عبور از ساعت ۲۴ سه تا چهار میلیون نفر رای ندهند. اگر وزیر کشور قوی داشتیم استانداران قوی انتخاب می کرد و حوادثی مثل حادثه شیراز یا مشهد که استانداران تسلیم فشار شدند و بر خلاف قانون عمل کردند پیش نمی آمد.

وی اضافه کرد: باید ملاک معرفی وزرا، توانمندی و کارآمدی باشد، نه اینکه افراد به رئیس جمهور تحمیل شوند.»

نایب رئیس مجلس تصریح کرد: «من درجلسه هیات رئیسه مجلس هم گفتم اگر وزیری کارآمد و لایق از بین اصولگرایان معرفی شود فراکسیون امید باید به او رای اعتماد بدهد و در مقابل اگر وزیر کارآمد و لایق اصلاح طلب معرفی شود، اصولگرایان نباید با حرفهایی مثل اینکه او در سال ۸۸ چنین نظری داشته یا فلان حرف را زده پس فتنه گر است،کشور را از نیروهای دلسوز و توانمند محروم کنند.»