کد خبر: ۱۷۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۴

بازار نفت داغ شد

تابناک به نقل از رویترز گزارش داد: قیمت نفت در روز جمعه به دلیل کاهش ارزش دلار و همچنین تنش های دیپلماتیک در خلیج فارس افزایش یافت.

با این حال قیمت نفت علی رغم اینکه در روز پنجشنبه توانست برای اولین بار در شش ماه گذشته مرز ۵۰ دلار را رد کند، امروز هنوز نتوانسته است به بالای ۵۰ دلار برسد.

امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در هفته گذشته،  ۲۴ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۴۹.۵۴ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۷.۰۹ دلار صورت گرفت.

افزایش قیمت نفت در آخرین روز هفته در حالی صورت گرفته است که سرمایه گذاران چشم انتظار نتایج نشست روز دوشنبه سران عضو و غیر عضو سازمان کشور های صادر کننده نفت هستند که قرار است در روسیه گرد هم آیند و راجع به تشدید قرارداد اوپک در جهت ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا گفتگو کنند.

تاماس ورگا، تحلیلگر ارشد کارگزاری PVM Oil Associates، گفته است: "دلار ضعیف، برخی تنش ها میان کویت و ایران و نشست آینده در سن پترزبورگ موجب شده اند تا امروز شاهد افزایش قیمت نفت باشیم."

در روز جمعه شاخص دلار به کمترین سطح خود در یکسال گذشته سقوط کرد و این امر موجب شده است تا سرمایه گذاران تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری بر روی نفت پیدا کنند.

وزیر انرژی امارات متحده عربی نیز اعلام کرده است که کاهش تولید نفت می تواند در سه ماهه سوم و چهارم امسال تاثیر بشتری بر روی قیمت نفت داشته باشد و بازار را بهبود بخشد.

مطابق با گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در هفته منتهی به ۱۴ جولای، موجودی نفت آمریکا ۴.۷ میلیون بشکه کاهش یافته است. این در حالی ست که تحلیل گران کاهش موجودی نفت آمریکا را ۳.۲ میلیون بشکه پیشبینی کرده بودند.

موجودی بنزین آمریکا نیز ۴.۷ میلیون بشکه کاهش داشته است، در حالی که پیشبینی ها نوید کاهش ۶۵۵ هزار بشکه ای را می دادند.

این گزارش ها در حالی منتشر شد که موسسه نفت آمریکا روز سه شنبه اعلام کرده بود، در هفته منتهی به ۱۴ جولای موجودی نفت آمریکا ۱.۶ میلیون بشکه افزایش یافته است و به ۴۹۷.۲ میلیون بشکه رسیده، و موجودی بنزین این کشور ۵.۴ میلیون بشکه کاهش داشته است.