کد خبر: ۱۷۵۳۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۹۵۳

پیشنهاد علم الهدی: خروج از برجامِ کشنده ی استقلال ایران

خطیب نمازجمعه مشهد گفت: خروج از برجام یعنی خروج از یک ضرر و زیان مهلک و کشنده استقلال این مملکت و تأمین منافع این ملت.
خطیب نمازجمعه مشهد گفت: خروج از برجام یعنی خروج از یک ضرر و زیان مهلک و کشنده استقلال این مملکت و تأمین منافع این ملت.

به گزارش «تیک»، حجت‌الاسلام احمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد با اشاره به موضع اخیر دستگاه سیاست خارجی کشور در مقابل بدعهدی‌های آمریکا در برجام، خاطرنشان کرد: تعجب می‌کنم که متولیان سیاست خارجی کشور بعد از دو سال که بدعهدی‌های آمریکا این‌طور به افتضاح کشیده شد و هر روز بر خلاف تعهدشان در برجام یک تحریم و بدمستی انجام دادند، سکوت کردند اما متشکرم که اخیراً زبان جریان سیاست خارجی و متولیان سیاست خارجی ما باز شده که اگر بخواهد آمریکا برجام شکنی داشته باشد، ما از برجام خارج می‌شویم، خروج از برجام یعنی خروج از یک ضرر و زیان مهلک و کشنده استقلال این مملکت و تأمین منافع این ملت.

او افزود: صدای این را بلند کردید اما چرا بعد از دو سال؟ همان روز اول؛ امام صادق به ما خط و راهبرد می‌دهد که باید در مقابل دشمن مقاومانه ایستاد تا به امروز در این دوران عمر انقلاب پیروزمندمان، هرکجا مشت به‌صورت آمریکا زدیم و در برابر استکبار مقاومانه ایستادیم، دشمن هم عقب‌نشینی کرد و هم ذلیل شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این‌که نصف شب در خانه امام صادق را آتش می‌زنند برای این است که امام صادق را به سازش وادار کند، دست تعامل بدهد اما وجود اقدس امام صادق وسط آتش می‌ایستد و می‌گوید «أَنَا ابْنُ إِبْرَاهِیمَ خَلِیلِ»، من پسر ابراهیم خلیل هستم، یعنی من پسر همان قهرمانی توحیدم، من پسر همان مقاومت هستم، پسر همان نمرود کشی و توحید هستم، آتش مرا به ساز وانمی‌دارد، ما شیعه امام و دنباله‌رو امام صادق هستیم، دو روز شکم ما عقب بیفتد به خاطر بدعهدی آمریکا و نشان گرفتن سفره ما در تحریم اقتصادی، باید دستانمان را بالا بگیریم که مذاکره می‌کنیم و حرف می‌زنیم؟ باکی؟ با دشمنی که جز خون، مرگ و جان تو هیچ ایده‌ای در قاموسش نیست، با این می‌خواهی مذاکره کنی؟ امیدواریم عزیزان مسؤول دستگاه اجرایی و مجلس ما هم با همین فرمان جلو بروند و به‌هیچ‌وجه تن به سازش، تعامل و حتی لبخند به این دشمن خون‌ریز آدم کش و دشمن اسلام ندهند.