کد خبر: ۱۷۵۴۸۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۷۰

امام جمعه بیرجند هم استعفا کرد/ علت استعفا را در آخرین خطبه رضایی بشنوید

 ایسنا نوشت: حجت‌الاسلام علی رضایی بیرجندی استعفای خود از امامت جمعه بیرجند را به شورای سیاست‌گذاری امامان جمعه تحویل داد.

مدتی بود که شایعه انصراف حجت‌الاسلام علی رضایی از امامت جمعه مرکز بیرجند و رفتن وی از استان در فضاهای مجازی و واقعی قوت گرفت و هر روز بر حرف و حدیث‌ها در این زمینه افزوده می‌شد تا این که جمعه گذشته امام جمعه موقت بیرجند در جمع نمازگزاران از رفتن وي خبر داد.

حجت‌الاسلام علی تابعی گفت: دکتر رضایی جمعه هفته جاری برای آخرین بار در بیرجند خطبه‌های نماز جمعه را خواهد خواند.

روز گذشته رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان با بیان این که بحث رفتن امام جمعه بیرجند از استان از قبل مطرح بود، گفت: حجت‌الاسلام رضایی به طور رسمی استعفای خود را از امامت جمعه مرکز استان ‌اعلام کرده است.

حجت الاسلام رحیم آبادی در مورد زمینه‌کاری و محل خدمت بعدی رضایی نیز بیان کرد: هنوز چیزی در این زمینه به قطعیت نرسیده و فقط در حد گمانه زنی است، شاید برنامه علمی خود را دنبال کند و یا در سنگر دیگری از وی استفاده شود.

وی درباره طرح موضوع احتمال انتصاب آیت الله عبادی به عنوان امام جمعه مرکز استان نیز گفت: مسئولان استان حق انتخاب امام جمعه را ندارند و امام جمعه باید از طریق شورای سیاست‌گذاری امامان جمعه کشور انتخاب شود و این موضوع قطعیت ندارد.

همچنین زنگویی رئیس ستاد نماز جمعه بیرجند نیز در این زمینه بیان کرد‌: هنوز یک سال و نیم دیگر از حکم امامت جمعه حجت الاسلام رضایی باقی مانده است اما وی با میل خود از امامت جمعه بیرجند انصراف داده است.

رئیس ستاد نماز جمعه بیرجند در ادامه در مورد زمینه فعالیت حجت الاسلام رضایی یادآور شد: خبر موثقی در مورد زمینه فعالیت وی ندارم اما به احتمال زیاد ایشان در آخرین خطبه خود همه چیز را در مورد رفتنش ‌خواهد گفت.