کد خبر: ۱۷۵۴۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۱

تشریح نشست مجمع نمایندگان تهران و منتخبان شورای شهر / تشکیل دبیرخانه مشترک و احصای مشکلات و اولویت‌های پایتخت


دبیر مجمع نمایندگان تهران ضمن تشریح مسائل مطرح شده در نشست روز گذشته کمیته ۳ نفره این مجمع و ۳ عضو منتخب شورای شهر پایتخت، از راه‌اندازی دبیرخانه مشترک مجمع و شورای شهر تهران خبر داد.

محسن علیجانی زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با اشاره به برگزاری نشست مشترک شامگاه گذشته مجمع نمایندگان استان تهران و منتخبان شورای شهر پایتخت اعلام کرد: نشست مشترک اعضای مجمع نمایندگان استان تهران و شورای شهر پایتخت با حضور آقای عارف به‌عنوان رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری برگزار شد.

او گفت: در این جلسه در راستای دستیابی به راهکارهایی برای افزایش همکاری و تعامل میان مجلس و شورای شهر بحث و تبادل‌نظر کردیم که بتوانیم در حوزه‌های مختلف مدیریت شهری کار را پیش ببریم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همچنین در این جلسه مقرر شد در جلسات مشترک بعدی اولویت‌های کاری مجلس و شورای شهر و در آینده نیز شهرداری و استانداری را مشخص کنیم تا بتوانیم با هم‌افزایی هرچه بیشتر به خروجی بهتر در مسیر خدمت به مردم برسیم.

دبیر مجمع نمایندگان تهران خاطرنشان کرد: ‌اعضای حاضر در این نشست مشترک مقرر کردند پس از اتمام جلسه تا زمان برگزاری جلسه بعدی، اولویت‌های کاری در پایتخت را مشخص کنیم تا بتوانیم با کاری مشترک در مجلس، شورای شهر، شهرداری و دولت و استانداری اقدامات لازم را درخصوص این چند اولویت اصلی انجام دهیم.

او با تاکید بر این‌که نشست مشترک روز گذشته نخستین جلسه از این سری جلسات بود، خاطرنشان کرد: پیش از این یک جلسه عمومی با حضور تمامی منتخبان شورای شهر پنجم و تمامی اعضای مجمع نمایندگان برگزار شده و در آن جلسه مقرر شده بود که کمیته‌ای مشترک متشکل از ۳ عضو شورای شهر و ۳ نماینده مجلس به‌منظور پیشبرد امور پایتخت تشکیل شود و جلسه شب گذشته نخستین جلسه مشترک این کمیته بود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در این جلسه دوستان نقطه‌نظرات خود را مطرح کرده و قرار شد با احصاء برخی مشکلات تهران، از جلسه بعد نسبت به پیشبرد و پیگیری امور اقدام کنیم.

علیجانی زمانی در پایان و در پاسخ به سوالی درباره این‌که آیا در جلسه مشترک روز گذشته درباره نحوه انتخاب شهردار تهران و مصادیق و ویژگی‌های شهردار احتمالی پایتخت صحبت شد، گفت: بحث انتخاب شهردار تهران برعهده شورای شهر است و قطعاً دوستان برنامه‌ریزی لازم در این راستا را انجام داده و با شورای‌عالی سیاست‌گذاری نیز درصورت نیاز مشورت خواهند کرد اما به هر حال این مسئله در دستور کار این جلسه نبود.

به گزارش ایلنا، نشست مشترک مجمع نمایندگان تهران و منتخبان شورای شهر پایتخت شامگاه گذشته با حضور محمدجواد فتحی، محمدعلی وکیلی و محسن علیجانی زمانی به‌عنوان ۳ نماینده عضو مجمع نمایندگان تهران و همچنین محسن هاشمی رفسنجانی، ابراهیم امینی و حسن رسولی به‌عنوان ۳ عضو منتخب شورای شهر پنجم در پایتخت و به‌ریاست محمدرضا عارف رییس شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان برگزار شد.