کد خبر: ۱۷۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۲۶

کاخ‌سفید: دولت ترامپ از تحریم‌ها علیه ایران و روسیه قویا حمایت می‌کند

سخنگوی کاخ سفید آمریکا با اعلام این‌که احتمال ایجاد تغییراتی در طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی، وجود دارد، تأکید کرد که رئیس‌جمهور و دولت آمریکا «قویا» از تحریم‌ها علیه این سه کشور حمایت می‌کنند.

به گزارش تسنیم به نقل از «رویترز»، «سارا سندرز» سخنگوی کاخ سفید آمریکا، چهارشنبه در نشستی مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام کرد، از نظر دولت این احتمال وجود دارد که در طرح تحریم‌های ایران، روسیه و کره‌شمالی، تغییراتی داده شود. با این حال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری و دولت «قویا» از تحریم‌ها علیه این سه کشور حمایت می‌کنند.

سندرز در پاسخ به پرسشی در مورد فرصت 24 ساعته رئیس‌جمهوری برای مرور قانون تحریم‌ها، و این‌که آیا گفته آن را امضا خواهد کرد یا نه، تصریح کرد: «این موضوع کمی پیچیده‌تر است. سناتور [باب] کورکر (رئیس‌ کمیته روابط خارجی سنا) گفته است او کاملا با وضعیت فعلی طرح موافق نیست. ما فکر می‌کنیم این احتمال وجود دارد که تغییرات بیشتری در آن داده شود. در نتیجه پیش از آن‌که تصمیم نهایی را بگیریم، منتظریم ببینیم طرح چگونه خواهد شد.»

این سخنگو افزود: «اما می‌توانم به شما بگویم که کاخ سفید، رئیس‌جمهوری و تمام دولت، همان‌طور که بارها تاکید کرده‌ایم، قویا از تحریم‌ها علیه روسیه، ایران و کره‌شمالی، حمایت می‌کنند.»

طبق این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا، سه‌شنبه گذشته به اتفاق آرا طرحی را تصویب کرد که تحریم‌های تازه‌ای علیه ایران، روسیه و کره‌شمالی در آن گنجانده شده‌ است.

سناتور باب کورکر، رئیس‌ جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، روز گذشته در گفت‌وگو با روزنامه «واشنگتن‌پست» اظهار داشت طرح به‌زودی در سنا تصویب خواهد شد.
منبع: تسنیم