کد خبر: ۱۷۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۹۵

چراغ اولين توقيفي روشن شد / پرده نقره‌اي مضمون اجتماعي به خود گرفت

وقتي خبر آمد که يکي از فيلم‌هاي توقيفي قرار است روي پرده بيايد، کمتر تماشاگر پيگيري باور مي‌کرد اين خبر به‌وقوع نزديک شود. اما فيلم ابوالحسن داودي پس از هشت سال روي پرده رفت تا تلاش‌هاي رفع توقيف فيلم‌ها چندان هم بي‌اثر جلوه نکند. هر چند دو فيلم ديگري هم که روي پرده رفته است، جاده اکران را از فيلم‌هاي تک‌بعدي کمدي خارج مي‌کند و نفسي تازه به سالن‌هاي سينما مي‌‌دهد.

وقتي خبر آمد که يکي از فيلم‌هاي توقيفي قرار است روي پرده بيايد، کمتر تماشاگر پيگيري باور مي‌کرد اين خبر به‌وقوع نزديک شود. اما فيلم ابوالحسن داودي پس از هشت سال روي پرده رفت تا تلاش‌هاي رفع توقيف فيلم‌ها چندان هم بي‌اثر جلوه نکند. هر چند دو فيلم ديگري هم که روي پرده رفته است، جاده اکران را از فيلم‌هاي تک‌بعدي کمدي خارج مي‌کند و نفسي تازه به سالن‌هاي سينما مي‌‌دهد.

به گزارش تیک؛ اکران سه فيلم جديد از چهارشنبه در سينماهاي سراسر کشور پرده نقره‌اي را رنگ تازه‌اي بخشيد. 

از صبح چهارشنبه، سه فيلم سينمايي «زادبوم»، «سارا و آيدا» و «فصل نرگس» هر سه با موضوعات اجتماعي در سينماهاي تهران به نمايش درآمدند. به نظر مي‌رسد اين سه اثر که همگي مضموني اجتماعي دارند کمي از ماراتن اکران فيلم‌هاي طنز که در ماه‌هاي اخير، گوي سبقت را از ديگر ژانر‌های سينمايي ربوده بود، کمي به تعادل نزديک کرده است. 

فيلم سينمايي «زادبوم» که پس از هشت سال از ديروز رنگ پرده نقره‌اي را به خود ديد، ساخته ابوالحسن داوودي، کارگردان پيشکسوت سينماست. 

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: شکست در انتخابات رياست‌جمهورى، سه نسل خانواده‌اى از‌هم‌پاشيده را که هرکدام در گوشه‌اى از دنيا روزگار مى‌گذرانند، دوباره گرد هم مى‌آورد. آنان درمى‌يابند که مشکلات زندگى‌شان جز با تکيه بر عشق و خانواده‌اى که اختلافات را فراموش مى‌کند و دوباره قدرت مى‌گيرد، ميسر نيست. 

در اين فيلم عزت‌الله انتظامي، بهرام رادان، رؤيا تيموريان، مسعود رايگان، پگاه آهنگراني، مهدي سلوکي، هوشنگ توکلي، احمد کاوري، رضا آحادي، علي مردانه، صديقه کيانفرد، افشين نخعي، احمد حبيب‌زاده، يعقوب‌ نژادغفوري، احمد بازماندگان قشمي، سميه زارعي و محمد رکني ايفاي نقش مي‌کنند. 

فيلم سينمايي «سارا و آيدا» ساخته مازيار ميري که اکران آن از ديروز آغاز شده موضوع جذابي را سوژه فيلم قرارداده و به نظر کارشناسان بيش از ديگر آثار اکران‌شده توان جذب مخاطب را دارد. 

در خلاصه داستان فيلم آمده است: سارا و آيدا دوستان صميمي هستند که آبروي يکي از آنها به خطر افتاده و حالا بايد به کمک هم شرايط را به حالت عادي بازگردانند اما اين دو دوست تا کجا پاي يکديگر مي‌ايستند؟ 

در اين فيلم غزل شاکري، پگاه آهنگراني، مصطفي زماني، سعيد چنگيزيان، شيرين يزدان‌بخش، احمد هاشميان‌بخش و تينا پاکروان به ايفاي نقش مي‌پردازند. فيلم سينمايي «فصل نرگس» سومين و ديگر فيلمي است که از ديروز اکران خود را در سينماهاي سراسر کشور آغاز کرده است. اين فيلم به کارگرداني نگار آذربايجاني مانند اولين کار اين فيلمساز، نگاهي متفاوت به جامعه دارد و توانست نظر کارشناسان را در جشنواره فيلم فجر به خود جلب کند. 

در خلاصه داستان فيلم آمده است: «فصل نرگس» با نگاهي انسان‌دوستانه، قصه‌اي اميدبخش را از جنوبي‌ترين نقطه تا شمالي‌ترين منطقه پايتخت به شيوه‌اي متفاوت به تصوير کشيده است.در اين فيلم ريما رامين‌فر، يکتا ناصر، امير آقايي، پژمان بازغي، شايسته ايراني، محمدرضا هدايتي، صالح ميرزاآقايي، شيرين اسماعيلي و... با حضور گوهر خيرانديش، با معرفي شبنم گودرزي و بازيگران کودک ايليا نصرالهي و اميرصدرا حقاني به ايفاي نقش مي‌پردازند. 

فروش اميدبخش فيلم‌هاي جديد

آمار فروش فيلم‌هاي جديد سينمايي در حالي اعلام شد که «نهنگ عنبر ۲» به فروش بيش از ۲۰ ميليارد تومان دست يافته است. 

غلامرضا فرجي، مدير پخش حوزه هنري، در گفت‌وگو با ايسنا درباره ميزان فروش فيلم‌هاي «فصل نرگس» و «بيست‌ويک روز بعد» که اکران آنها به تازگي شروع شده است بيان کرد: فيلم سينمايي «فصل نرگس» به کارگرداني نگار آذربايجاني با ۱۵ سالن، در دو روز ۱۸ و ۱۹ مرداد به فروش ۱۵ ميليون تومان رسيد و «بيست‌ويک روز بعد» هم تاکنون ۱۲۵ ميليون تومان در ۲۰ سالن تهران و ۶۰ ميليون تومان در ۲۴ سالن شهرستان‌ها فروش داشته که در مجموع به رقم ۱۸۵ ميليون تومان مي‌رسد. وي آمار فروش فيلم «زير سقف دودي» ساخته پوران درخشنده را نيز يک ميليارد و ۷۵۰ ميليون تومان با هفت سالن در تهران و ۸۵۰ ميليون تومان با ۱۳ سالن در شهرستان عنوان کرد که در مجموع اين فيلم دو ميليارد و ۶۰۰ ميليون تومان فروش داشته‌اند. 

حبيب اسماعيلي، مدير دفتر پخش رسانه فيلمسازان هم آمار فروش فيلم‌ «اکسيدان» حامد محمدي را هفت ميليارد و ۵۰۰ ميليون تومان با ۱۱۰ سالن اعلام کرد. به گفته او «گذر موقت» به کارگرداني افشين هاشمي با ۱۸ سالن در تهران تاکنون ۸۰ ميليون تومان فروش داشته است. 
علي سرتيپي، مدير عامل فيلميران  با اشاره به اينکه طبق روال رقم فروش فيلم «ساعت ۵ عصر» را شنبه‌ها منتشر مي‌کند، ميزان فروش فيلم سينمايي «سارا و آيدا» به کارگرداني مازيار ميري را ۱۰۲ ميليون تومان با ۱۶ سالن در تهران اعلام کرد.

وي در ادامه گفت: آمار فروش فيلم سينمايي «رگ خواب» در تهران و شهرستان‌ها چهار ميليارد و ۳۰ ميليون تومان با ۳۱ سالن و «نهنگ عنبر2» ۲۰ ميليارد و ۸۵۰ ميليون تومان با ۲۴ سالن است و اکران آنها همچنان ادامه دارد. 

 عبدالله عليخاني، تهيه‌کننده و پخش‌کننده فيلم «پا تو کفش من نکن» هم فقط آمار شب گذشته اين فيلم سينمايي را در اختيار داشت که آن را ۲۵ ميليون تومان با ۲۲ سالن در تهران اعلام کرد.