کد خبر: ۱۷۸۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۶۲

روزنامه آمریکایی: با ایران معامله کنیم / دود تحریم در چشم خودمان می‌رود


امریکا با تحریم‌های طولانی علیه ایران تحریم را به جنگ ترجیح داده است. واقعیت اما آن است که ضرر اصلی این تحریم‌ها با شرکت‌های امریکایی و بانک‌های امریکایی است.

به گزارش تیک؛ سرویس بین الملل- روزنامه «پیتزبرگ پست گازت» در مطلبی با اشاره به ضرر اقتصادی تحریم ایران و کوبا برای امریکا می‌نویسد: «‌روز دوشنبه اعلام معامله ایران و شرکت خودروسازی فرانسوی رنو به ارزش ۷۸۰ میلیون دلار برای ساخت ۱۵۰ خودرو جدید در بازار ایران، امریکایی‌ها را دوباره از فرصت‌های موجود برای روابط با کشورهایی بمانند ایران، کوبا، روسیه، کره شمالی و سوریه محروم کرد.

این روزنامه افزوده است: امریکا با تحریم‌های طولانی علیه ایران تحریم را به جنگ ترجیح داده است. واقعیت اما آن است که ضرر اصلی این تحریم‌ها با شرکت‌های امریکایی و بانک‌های امریکایی است. 

توافق هسته‌ای با این امید امضا شد که شرایط برای شرکت‌های تجاری و مالی امریکا به روی بازار ۸۰ میلیون نفری ایران که اقتصاد بزرگ و قوی‌ای دارد باز شود. شرکت‌های اروپایی و چینی از این فرصت استفاده کردند. به جز بوئینگ، برای بقیه شرکت‌ها و بانک‌های امریکایی محدودیت برای معامله با ایران باقی مانده است. 

در مورد کوبا نیز به نظر می‌رسد که ترامپ خواستار تغییر رویکرد اوباما است و دیگر شرکت‌های امریکایی امکان کسب و کار با کوبا را نحواهند داشت.

این روزنامه با اشاره به این که سیاست ترامپ در قبال کوبا و ایران متاثر از ایرانیان و کوبایی مخالف نظام‌های سیاسی مقیم خارج از آن کشورهاست، می‌نویسد: همان‌گونه که درباره کوبا او تحت تاثیر فراری‌های کوبایی ساکن جوب فلوریداست درباره ایران نیز تحت تاثیر سلطنت‌طلبان فراری ساکن لس آنجلس،‌ ساحل غربی امریکا و اسرائیل قرار دارد.