کد خبر: ۱۷۸۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۵

بازداشت ۱۲ نفر به بهانه ارتباط با ایران و حزب‌الله

وزارت کشور کویت روز شنبه اعلام کرد مقام‌های این کشور ۱۲ نفر از افرادی که به صورت غیابی به اتهام جاسوسی برای ایران و حزب‌الله محاکمه شده‌اند را دستگیر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از رویترز، کویت پیشتر با بیان اتهامات اثبات‌نشده ادعا کرده بود ۲۵ نفر از اتباع این کشور و یک تبعه ایران قصد انجام عملیات «تهاجمی و خصمانه» در کویت داشته‌اند. ایران، قاطعانه این اتهامات را رد کرده است. 

یک نفر از این نفرات به اعدام و بقیه به حبس محکوم شدند. دیوان عالی کویت روز ۲۸ خرداد، این حکم اعدام را به حبس ابد تخفیف داد. ۱۴ نفر از این نفرات، از جمله فردی که ادعا می‌شود تبعه ایران بوده، به صورت غیابی محاکمه شدند. 

خبرگزاری رسمی کویت روز شنبه نوشت: «وزارت کشور کویت اعلام می‌کند که نهادهای امنیتی ۱۲ نفر از افراد قبلاً محکوم شده را در مناطق مختلف دستگیر کرد.»

این بیانیه ادعا کرده مقام‌های کویت در تلاش برای یافتن دو نفر دیگری هستند که به صورت غیابی محاکمه شده و متواری هستند. 

این نخستین بار نیست که کویت ادعای دستگیری افرادی را در رابطه با ایران مطرح می کند. بیش از این نیز در سال ۲۰۱۳ دستگیری شیعیانی که متهم به رابطه با ایران بودند، خبرساز شده بود. دولت ایران با رد این اتهامات، انتشار این اخبار را فضاسازی رسانه‌ای در راستای ایران هراسی در منطقه عنوان کرده است.
*تسنیم