کد خبر: ۱۷۸۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۷۰

اهدای پلنگ طلایی لوکارنو به مستند چینی / به تصویر کشیدن روزهای پایانی زندگی کشاورزی پیر


پلنگ طلایی جشنواره فیلم لوکارنو به فیلم مستندی از سینمای چین اهدا اشد.

به گزارش تیک به نقل از خبرآنلاین، هیات داوران جشنواره فیلم لوکارنو به ریاست اولیویه آسایایس جایزه برتر جشنواره را به مستند «خانم فنگ» اهدا کرد.

«خانم فنگ» آخرین ساخته ونگ بینگ مستندساز مشهور چینی روزهای پایانی زندگی کشاورزی پیر را به تصویر می‌کشد. بینگ سال گذشته با فیلم «پول تلخ» جایزه بهترین فیلمنامه بخش افق‌های جشنواره ونیز را از آن خود کرد.

در این میان جایزه ویژه هیات داوران به فیلمی از سینمای برزیل رسید. «رفتارهای خوب» درامی ترسناک با بازی جولیانا رویاس و مارکو دوترا است.

جایزه بهترین کارگردانی جشنواره لوکارنو را نیز اف‌.جی اوسانگ برای فیلم «9 Doights» از آن خود کرد. این فیلم درباره فردی است که بی‌هدف در جاده می‌دود و در این بین بخت با ملاقات با فردی در حال مرگ به او روی می‌کند.

ایزابل هوپر ستاره سینمای فرانسه برای بازی در فیلم «مادام هاید» برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره شد. او در این فیلم نقش معلمی را بازی می‌کند که پس از برخورد صاعقه شخصیتش تغییر می‌کند. جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره نیز برای بازی در «برادران زمستانی»‌ به الیوت کروزت هاو اهدا شد. فیلم داستان دو برادر در زمستانی سرد و نبرد دهشتناکشان با خانواده دیگر است.

هفتادمین دوره جشنواره فیلم لوکارنو شنبه با معرفی برندگان بخش‌های مختلف به پایان راه رسید.