کد خبر: ۱۷۸۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۷۷۱

۶ چهره جدیدی که به مجمع تشخیص اضافه شدند/احمدی‌نژاد ابقا شد


در حکم جدید رهبر معظم انقلاب برای دوره پنج ساله مجمع تشخیص مصلحت نظام، تغییراتی در ترکیب اشخاص حقیقی و حقوقی مجمع صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حکمی رئیس، دبیر و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام را برای یک دوره پنج‌ساله منصوب کردند.

براساس حکم معظم له برخی چهره ها به ترکیب مجمع اضافه شده اند. احمد توکلی، محمدباقر قالیباف، سیدابراهیم رئیسی، سیدمحمد صدر، سیدمحمد میرمحمدی و آیت الله مجتهد شبستری اعضای حقیقی هستند که به ترکیب مجمع اضافه شده اند.

همچنین حسن روحانی که در دوره قبل ابتدا از جایگاه عضو حقیقی در مجمع حضور داشت و بعد از رسیدن به ریاست جمهوری جایگاه حقوقی یافته بود این دوره نیز از جایگاه حقوقی و رییس جمهوری در مجمع حضور دارد.

محمود احمدی نژاد و سعید جلیلی هم ابتدا از جایگاه حقوقی یعنی ریاست جمهوری و دبیر شورای امنیت ملی در مجمع حضور داشتند که در دوره قبل بعد از پایان دوره خود به عضویت حقیقی مجمع درآمدند. این دوره نیز این دو چهره در ردیف چهره های حقیقی حضور دارند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیز پیشتر سرلشگر سیدحسن فیروزآبادی بود که بعد از انتصاب سرلشگر حسن باقری در این سمت سیدحسن فیروزآبادی به عضویت حقیقی مجمع درآمده بود و این دوره نیز در همین جایگاه حضور دارد.

آیت الله رضوانی هم که در دوره قبل از جایگاه فقیه شورای نگهبان در مجمع عضو بود فوت شده و آیت الله شب زنده دار این دوره از جایگاه فقیه شورای نگهبان در مجمع حضور دارد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، آیت الله واعظ طبسی، حسن حبیبی و حبیب‌الله عسگراولادی از چهره هایی بودند که در دوره قبل مجمع حضور داشتند و فوت شدند.
*خبرآنلاین