کد خبر: ۱۷۹۵۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۶۵

هوای سنندج آلوده شد


رئیس اداره امور آزمایشگاهی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: هوای شهرستان سنندج از صبح امروز پنجشنبه برای گروه های حساس در شرایط ناسالم قرار گرفته و میزان ذرات معلق نزدیک به سه برابر حد مجاز رسیده است. 

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ کژال حبیب زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موجی از گرد و غبار وارد آسمان استان شده که هم اکنون میزان ذرات معلق نزدیک به سه برابر حد مجاز (استاندارد) رسیده است.

وی با بیان اینکه میزان آلودگی نسبت به آخرین گزارش صبح امروز کاهش داشته است افزود: این وضعیت هوایی برای تمامی افراد به ویژه کودکان، بیماران قلبی و عروقی و افراد مسن خطرناک بوده و مردم باید مسایل ایمنی و بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

حبیب زاده گفت: خروج ضروری از منزل، کاهش فعالیت بیماران قلبی و ریوی و مبتلا به آسم بویژه در فضای باز، کاهش فعالیت های بدنی و کاهش استفاده از وسایل نقلیه شخصی از رفتارهای تاکید شده در وضعیت هشدار آلودگی هوا است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی کردستان گفت: در ۲۴ ساعت آینده ( تا اوایل صبح جمعه) شرایط رگبار باران و رعد و برق در استان فراهم بوده و از فردا به تدریج دمای هوا افزایش می یابد.
بهرام چاره خواه افزود: با ورود این جریان ها، گرد و خاک تشکیل شده در آسمان عراق وارد منطقه ما شده و این شرایط فردا جمعه نیز در استان تداوم خواهد داشت.

در برخی مناطق استان شاهد بارش باران پراکنده بودیم که بیشترین بارندگی تاکنون به مقدار هشت دهم میلیمتر در دهگلان ثبت شده است.

شاخص AQI استاندارد هوای سالم در شاخص PM۲.۵ عدد صفر تا ۵۰ بوده که از زمان شروع آلودگی هوای تا هشت صبح امروز در سنندج این شاخص به صورت میانگین به سه برابر آن رسیده است.

ذرات ۲.۵ میکرون برای سلامت مردم ضرر بیشتری از ذرات ۱۰ میکرون دارد چون تا عمق ریه ها نفوذ می کند و ماندگاری بیشتری نیز در هوا دارد.

سنندج با بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت مرکز استان کردستان است.

*ایرنا