کد خبر: ۱۷۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۱۲

ژاپن سامانه‌های دفاع هوایی مستقر می‌کند


وزارت دفاع ژاپن قصد دارد در واکنش به تنش‌های منطقه‌ای با کره شمالی، سامانه دفاع موشکی بالستیک آگیس با قابلیت استقرار در خشکی مستقر کند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع ژاپن طرح‌های استقرار این سامانه دفاع موشکی آمریکایی را به منظور تقویت قابلیت‌های دفاعی خود تایید کرده و هزینه‌های مربوط به آن را در سال مالی آتی گنجانده است.

خبرگزاری ان‌اچ‌کی همچنین از تصمیم این وزارتخانه برای افزایش شمار ناوشکن‌های مجهز به موشک آگیس به پنج فروند تا مارس ۲۰۱۸ خبر داد.

آگیس نوعی سیستم دفاع موشکی غالبا سطح‌به‌هوای ساخت آمریکاست که نمونه زمین پایه آن نیز ساخته شده است. این سامانه قابلیت هدف‌گیری موشک‌های بالستیک کوتاه و میان‌برد، هواپیما و برخی دیگر از انواع هواگردها را دارد و در نیروی دریایی ایالات متحده و ارتش ژاپن به کار گرفته شده‌ است.

علاوه بر این، وزارت دفاع ژاپن تصمیم گرفته است استقرار سیستم‌ راداری پیشرفته‌ای برای حفاظت از ماهواره‌های مورد استفاده ژاپن و آمریکا و نیز یک سیستم راداری برای ردگیری جنگنده‌های رادار گریز آغاز کند و هزینه‌های آن را در بودجه سال مالی آتی بگنجاند.

تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی طی ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده و پس از تصویب تحریم‌های مورد نظر آمریکا در سازمان ملل شدت هم گرفت و پیونگ‌یانگ متعهد شد تا به اقدامات تلافی‌جویانه مبادرت کند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا تهدید کرده بود اگر کره‌شمالی به تهدیدها و یا اقدامات خطرناک ادامه دهد با "خشم و آتش" ایالات متحده روبرو می‌شود.
*ایسنا