کد خبر: ۱۷۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۴
باب‌کورکر:

ترامپ دارای ثبات و کارآمدی لازم نیست


«باب کورکر» رئیس جمهوری خواه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در انتقاد شدید از «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور گفت: ترامپ «ثبات» و « کارامدی» لازم برای موفقیت را نشان نداده است.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از شبکه خبری سی ان بی سی، کورکر دیروز از واکنش ترامپ در قبال خشونت در تظاهرات ناسیونالیست های سفیدپوست انتقاد کرد و گفت که آمریکا به رئیس جمهوری موفق نیاز دارد.

این سناتور اهل ایالت تنسی آمریکا به خبرنگاران گفت: من فکر می کنم ما به تغییراتی بنیادین نیاز داریم. رئیس جمهوری هنوز نتوانسته ثبات و کارامدی لازم برای موفقیت را نشان دهد و ما و آمریکا به رئیس جمهوری موفق نیاز داریم. 
کورکر خطاب به ترامپ گفت: کمک به ایجاد تفرقه به خاطر این که باعث حمایت از پایگاه سیاسی شما می شود کمکی به آمریکا نخواهد کرد.

گفته می شود ترامپ قبل از انتخاب «رکس تیلرسون» به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا قصد داشته است کورکر را برای این سمت معرفی کند.

سخنان این سناتور آمریکایی در بحبوحه تشدید انتقادها از ترامپ حتی از سوی هم حزبی های جمهوری خواه اش مطرح شده است. این انتقادها به دنبال زیرگرفتن جمعیت با یک خودرو توسط یک مهاجم مظنون به گرایشات ناسیونالیستی در «شارلوتزویل» ایالت ویرجینیا مطرح شد که یک کشته و تعدادی زخمی بر جای گذاشت.

ترامپ، ناسیونالیست های برتری طلب و مخالفان آنها را در تظاهرات گسترده در شارلوتویل مقصر دانسته است.

رئیس جمهوری آمریکا حتی پس از آن که تعدادی از مدیران شوراهای تجاری آمریکا نیز در اعتراض به واکنش وی به این حملات نژادپرستانه استعفا دادند، باز هم روز پنجشنبه توئیت جنجال برانگیزی را منتشر و مخالفت خود را با برداشتن (به زغم وی) بناهای یادبود و مجسمه های «زیبا» کنفدراسیون آمریکا مخالفت کرد.

 تاکنون شماری از مدیران شورای صنعتی ترامپ استعفا کرده اند. این شورا متشکل از مجموعه ای از مدیران اجرایی ارشدی هستند که در بخش صنعتی به ترامپ مشاوره می دهند.

«ریچارد ترومکا» رئیس فدراسیون کارگری آمریکا و کنگره سازمان های صنعتی آمریکا (AFL-CIO)، «برایان کرازنیچ» مدیر عامل اینتل، بزرگ ترین شرکت تجهیزات رایانه ای آمریکا، ، «کنت فریزر» مدیر شرکت بزرگ داروسازی «مرک» و «کوین پلانک» شرکت تولیدی پوشاک ورزشی «آرمور»، از جمله مدیران مستعفی آمریکا به دنبال تظاهرات نژادپرستانه در این کشور هستند.
*ایرنا