کد خبر: ۱۷۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۲۸

ابوترابی: وجود یک میلیون بی هویت در کشور/ رفع ۷۰ درصد مشکلات بی هویت ها با تعیین تکلیف طرح اصلاح قانون تابعیت

عضو کمیسیون شوارها و امور داخلی کشورگفت: با تعیین تکلیف طرح اصلاح قانون تابعیت ۷۰ درصد مشکلات هویتی فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی رفع می شود.

عضو کمیسیون شوارها و امور داخلی کشورگفت: با تعیین تکلیف طرح اصلاح قانون تابعیت ۷۰ درصد مشکلات هویتی فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی رفع می شود.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ ابوالفضل ابوترابی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ، با یادآوری طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف هویت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی با بیان اینکه متأسفانه قانونی که در سال ۸۵ برای تعیین تکلیف این افراد تصویب شد با مشکلات و موانع بسیاری همراه است، گفت: پیش بینی وزارت اطلاعات مبنی بر وجود ۳۰۰ هزار نفر فرد بی شناسنامه در کشور است اما به دلیل آمار سیاهی که در این رابطه وجود دارد به نظر می رسد آمار تخمینی آن حدود یک میلیون نفر باشد.

نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه طرح اصلاح قانون تعیین تکلیف هویت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی در کارگروه بررسی و کلیات آن رای آورد و در حال حاضر در دستور کار کمیسیون قضایی و حقوقی است، تصریح کرد: مجلس به صورت جدی به دنبال تعیین تکلیف این طرح است اما به علت ترافیک طرح ها و لوایح بررسی آن امکان پذیر نبوده و تصویب آن زمان بر است.

وی با تاکید بر اینکه حدود ۷۰ درصد مشکلات هویتی کودکان با تعیین تکلیف طرح اصلاح قانون تابعیت رفع می شود، ادامه داد: ۲۰ درصد مشکلات آنان نیز با رسیدن به سن قانونی ۱۸ سال رفع خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: عدم سوء پیشینه، رد تابعیت و شرط سنی ۱۸ سال از موانع سد راه اجرای قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان ناشی از ازدواج زنان ایرانی با اتباع خارجی است البته در طرح جدید نمایندگان موانعی مانند ترک تابعیت و عدم سوء پیشبینی برداشته شده است؛ البته بار مالی این طرح دیده شده و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.ابوترابی یادآور شد: به دلیل هزینه بر بودن و بار مالی بالای این طرح نمی توان ...