کد خبر: ۱۷۹۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۳۵

شاهد افزایش انزجار از مسلمانان در آلمان


جرائم مرتبط با نفرت و انزجار از مسلمانان در آلمان در سه ماه دوم سال جاری میلادی به شدت افزایش یافته که نشان دهنده افزایش اسلام هراسی است که احزاب سیاسی پوپولیست و راست افراطی به آن دامن زده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، وزارت کشور آلمان اعلام کرد: دست‌کم ۱۶ مسلمان در خشونت‌های مرتبط با اسلام هراسی از آوریل تا ژوئن سال جاری میلادی زخمی شده‌اند در حالی که در سه ماه نخست سال جاری میلادی تنها دو رویداد این چنینی رخ داده بود.

در سه ماه دوم سال جاری میلادی پلیس ۱۹۲ مورد جرائم مرتبط با نفرت و انزجار از مسلمانان از جمله توهین، تهدید، خشونت و حمله به مساجد را ثبت کرده است.

آلمان شاهد افزایش اسلام هراسی و نفرت از مهاجران در سال‌های اخیر بوده که تبلیغات احزاب پوپولیست و جناح راست که از نگرانی‌ها نسبت به تروریسم و بحران آوارگان سوءاستفاده کرده‌اند به این مساله دامن زده است.

حزب چپ آلمان روز جمعه هشدار داد که از آنجایی که گروه‌های جناح راست هیچ تردیدی برای استفاده از خشونت علیه مسلمانان ندارند در حال حاضر مسلمانان با تهدید جدی‌تری مواجه هستند.

مارتینا رنر، قانونگذار جناح چپ احزاب و جنبش‌های پوپولیست جناح راست افراطی را به ترغیب جرائم مرتبط با نفرت و انزجار به واسطه لفاظی‌هایشان متهم کرد.

وی گفت: افزایش جنایت‌ها علیه مسلمانان بخشی از یک تغییر کلی به سمت جناح راست است که توسط احزابی چون حزب جایگزین برای آلمان مطرح و تقویت شدند.

از زمان آغاز بحران آوارگان اروپا در سال ۲۰۱۵ میلادی که بیش از ۸۰۰ هزار آواره مسلمان از سوریه و عراق وارد آلمان شدند حزب ناسیونالیست راست افراطی جایگزین در آلمان لفاظی‌های ضد اسلامی را مطرح کرده است.

الکساندر گولند، نامزد ارشد حزب جایگزین برای آلمان پیشتر گفته بود که اسلام به عنوان یک ماهیت فرهنگی و مذهبی هیچ جایی در آلمان ندارد.

در نظرسنجی‌های آلمان این حزب در حال حاضر حدود هشت درصد از آراء را ازآن خود کرده است. این در حالی است که حداقل رای لازم برای ورود احزاب آلمان به پارلمان این کشور پنج درصد است.

آلمان با جمعیت ۸۱.۸ میلیون نفر پس از فرانسه دومین جمعیت بزرگ مسلمانان در غرب اروپا را دارد.

بنیاد برتلسمان در سال ۲۰۱۵ مطالعه‌ای انجام داد که نشان داد ۵۷ درصد از آلمانی‌ها غیرمسلمان اسلام را یک تهدید می‌دانند و ۶۱ درصد معتقدند که اسلام با جامعه غرب سازگاری ندارد.

این در حالی است که سازمان‌های اسلامی پیشرو در آلمان می‌گویند منبع اقدامات افراطی برخی مسلمانان جوان تنها اسلام نیست بلکه مشکلات جامعه شناسی است که آنها با آن مواجه هستند از جمله تبعیض، بیکاری و عدم آینده‌ای روشن.
*ایسنا