کد خبر: ۱۷۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۴۳

ورود ۱۱ عضو خانواده شهدای منا به عربستان برای شناسایی پیکر شهدای‌شان به زودی

نخستین نشست شورای هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت در مکه مکرمه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه درامور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در محل بعثه تشکیل شد.

به گزارش تیک به نقل از فارس، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این جلسه با اشاره به روند طبیعی انتقال زائران ایرانی به مدینه منوره و مکه مکرمه اظهار داشت: علی رغم همه مشکلاتی که وجود داشت با تلاش و پیگیری مدیران و کارگزاران بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، مرکز پزشکی و سایر دست اندرکاران این حوزه تاکنون عملیات اجرایی حج امسال به خوبی انجام شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر با اشاره به اینکه آرام، مستحکم و با عزت کارها پیگیری و به نتیجه رسیده است، از حاضران خواست که با تمام توان در روزهای باقیمانده نیز به زائران ایرانی خدمت رسانی کنند.

وی بر لزوم توجه به رفع نواقص احتمالی و به حداقل رساندن مشکلات زائران تاکید و تصریح کرد: روند عادی امور نشان می‌دهد که انشاء الله تا پایان مناسک حج با مشکل خاصی روبرو نشویم.
درادامه این جلسه حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت از آخرین آمار انتقال زائران ایرانی به عربستان گزارش داد و گفت: تا پایان امشب (شنبه) حدود 7500 زائر در مدینه و 55500 زائر دیگر در مکه اسکان می‌یابند و پروازها به مقصد 2 فرودگاه مدینه و جده روال طبیعی دارد.

این جلسه با بررسی نحوه خدمات رسانی بهتر به زائرانی که از طریق فرودگاه جده وارد عربستان و در میقات جحفه محرم می‌شوند ادامه یافت و نماینده ولی فقیه از رئیس سازمان حج و زیارت خواست تا هر چه سریعتر نسبت به رفع مشکل زائرانی که ممکن است پس از پوشیدن لباس احرام در روز به سمت مکه حرکت نمایند تدبیر لازم اندیشیده شود.

نحوه اعزام کاروان‌ها به عرفات، مشعر و منا و خدماتی که در ایام تشریق به زائران ایرانی ارائه خواهد شد دیگر دستور این جلسه بود و مقرر شد در کمیته‌های کارشناسی با حضور نمایندگان بعثه مقام معظم رهبری، سازمان حج و زیارت، مدیران کاروان‌ها و مجموعه‌ها راهکار مناسب هر چه سریعتر تهیه و به روحانیان و مدیران کاروان‌ها اعلام شود.

غلامرضا رضایی نماینده سازمان حج و زیارت در عربستان نیز در این رابطه گفت: به دلیل گرمای هوا برنامه‌های مربوط به ایام تشریق با دقت در حال پیگیری است و مدیران و روحانیون کاروان‌ها باید شرایط و تصمیم‌های امسال را برای زائران تشریح کنند.

نماینده ولی فقیه در پایان این جلسه برلزوم پرهیز از تک روی و عمل به مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی به کاروان‌ها تاکید کرد و خواستار اقدام لازم برای انجام آزمایش DNA از 11 عضو خانواده شهدای منا شد که برای تشخیص هویت شهید خود در حج امسال حضور می‌یابند.

این 11 عضو خانواده شهدای منا که امکان شناسایی پیکر شهیدشان به دلیل قطع روابط سیاسی ایران و عربستان فراهم نشد، قرار است در روزهای آینده برای انجام مناسک حج وارد عربستان شوند.