کد خبر: ۱۸۰۱۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۶

۹ کارگر نیشکر هفت‌تپه از ورود به محل کار منع شدند

منابع خبری ایلنا در مجتمع نیشکر هفت تپه از ممانعت کارفرمای این واحد از ورود ۹ نفراز کارگران رسمی و قراردادی به محل کارشان خبر دادند. کارفرما معتقد است این گروه در ساعات کاری محل کار خود را ترک و به شنا کردن در آب پرداخته‌اند.

به گزارش انتخاب، کارگران شاغل در مجتمع صنعتی- کشاورزی نیشکر هفت‌تپه به ایلنا می‌گویند که به دستور کارفرما تا امروز ۹ نفر از همکارانشان از حضور در محل کارشان منع شده‌اند. براساس گفته‌های این گروه از کارگران؛ ۷  نفر از کارگران منع شده از حضور در محل کار در بخش آبیاری مشغول کار بوده‌اند که چند روزی‌ست این فرصت را از دست داده‌اند.

آنها مدعی هستند ممنوعیت حضورشان در محل کار پس از آن اتفاق افتاد که آنها تصمیم گرفتند برای فرار از گرمای شرجی هوا و خنک شدن، بدن و لباس‌های خود را با آب خیس کنند. در همین حین کارفرما وضعیت آنها را مشاهده می‌کند و در نتیجه اکنون از حضور در محل کار خود منع شده‌اند.

این کارگران با یادآوری اینکه در روزهای گذشته هوای این منطقه از کشور به شدت گرم و شرجی شده بود، افزودند: برای کسانی که قرار است برای مدت طولانی در معرض این گرما طاقت‌فرسا باشند، خیس شدن تنها راه خنک نگهداشتن بدن است.

در مورد دو کارگر دیگری که اکنون از حضور در محل کار خود منع شده‌اند، نیز گفته می‌شود؛ این کارگران از جانب مدیریت مجموعه با برپایی اعتراضات صنفی روزهای اخیر این مجموعه مرتبط تشخیص داده‌ شده‌اند.

برپایه این اظهارات، ۹ کارگر موردنظر بین ۱۸ تا ۲۶ سال سابقه کار دارند و همگی به دلیل آنکه از نظر سن و سابقه در آستانه بازنشستگی قرار دارند، خواهان بازگشت به کار قبلی خود هستند.

در این زمینه «سیامک افشار» قائم مقام مجتمع نیشکر هفت تپه به ایلنا گفت: تمامی ۹ کارگری که از حضور در محل کارشان منع شده‌اند ازجمله کارگران قراردادی و روزمزد هستند که در ساعت اداری، محل کار خود را ترک کرده به شنا کردن در کانال آبیاری مزارع مشغول بوده‌اند.

به گفته وی، در حال حاضر این کارگران که دو نفرشان از نیروهای رسمی شرکت هستند، اجازه ورود به محل کار را ندارند و قرار است در روزهای  آینده درباره همه آنها تصمیم‌گیری شود.