کد خبر: ۱۸۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۲

گلوبال تایمز چین خطاب به غرب: قوانین ما را دوست ندارید، بروید‍!

روزنامه دولتی گلوبال تایمز چین امروز (دوشنبه) نوشت، سانسور صدها مقاله علمی از یک مجله برجسته اثر کمی دارد، زیرا جامعه خوانندگان آن کوچک هستند، اما اگر نهادهای غربی آنچه را که در چین انجام می‌شود دوست ندارند، می‌توانند چین را ترک کنند.

به گزارش تیک، به نقل از ایسنا، این سرمقاله پس از آن منتشر شد که "نشریه دانشگاهی کمبریج" با فشار دولت چین دسترسی به لیستی شامل حدود ۳۰۰ مقاله و بررسی کتاب را در سایت خود از چین محدود کرد. اکثر این مقاله‌ها به موضوعاتی مثل قتل‌عام میدان تیان‌آنمن در ۱۹۸۹، تبت، سین‌کیانگ، هنگ‌کنگ، تایوان و انقلاب فرهنگی مرتبط بودند.

منتقدان معتقدند که اقدام نشریه کمبریج نقض آزادی و استقلال آکادمیک است و موجب بدنامی آن می‌شود.

گلوبال تایمز نشریه‌ای ناسیونالیستی تحت نظر روزنامه "پیپلز دیلی" حزب کمونیست چین است. در سرمقاله آن آمده است: نهادهای غربی آزادی انتخاب دارند. اگر آنها روش چین را دوست ندارند، می‌توانند با ما همکاری نداشته باشند. اگر آنها گمان می‌کنند که بازار اینترنت چین آنقدر اهمیت دارد که نمی‌توانند از آن چشم‌پوشی کنند، پس باید به قوانین چین احترام بگذارند و روش چینی‌ها را دنبال کنند.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین از زمان روی کار آمدن در سال ۲۰۱۲ قوانین سانسور سختگیرانه‌ای اعلام کرده است و تلاش دارد تا سلطه حزب کمونیست را تقویت کند.