کد خبر: ۱۸۰۱۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۹۲

محمود عباس: کاخ سفید در آشوب است

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدرا با اعضای حزب مرتز اسرائیل در رام الله از دولت کنونی آمریکا به خاطر بی توجهی به برنامه‌های صلح میان اسرائیل و فلسطین انتقاد کرد.

به گزارش انتخاب، به نوشته روزنامه اورشلیم پست، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: دولت کنونی آمریکا به اسرائیلی‌ها یک چیز می‌گوید و به فلسطینی‌ها چیز دیگری. من نمی‌دانم که آنها چطور می‌خواهند با ما رفتار کنند چراکه در حال حاضر کاخ سفید در آشوب به سر می‌برد.

 وی افزود: از زمان روی کارآمدن دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا من حدود ۲۰ بار با فرستادگان ترامپ به خاورمیانه ملاقات کردم. هر بار آنها بر تعهدشان نسبت به راه حل دو کشوری و توقف شهرک سازی‌ها تاکید کردند.

محمود عباس به نمایندگان حزب مرتز، جناح چپ حزب سیاسی اسرائیل که به راه حل دو کشوری  پایبند است، گفت: من از این فرستادگان آمریکایی خواستم تا همین مساله را به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل نیز بگویند اما آنها از این کار اجتناب کردند. من واقعا نمی‌دانم که معنی این کارشان در رابطه با ادامه مذاکرات و یا نتایج سفر قریب الوقوع هیات آمریکایی به خاورمیانه چیست؟

یک هیات آمریکایی به رهبری جارد کوشنر، داماد ترامپ و مشاور ارشد رئیس‌جمهور قرار است روز پنجشنبه برای آغاز روند صلح به رام الله و بیت‌المقدس سفر کند.

محمود عباس تاکید کرد: اگر دولت آمریکا فورا مذاکرات صلح اسرائیل – فلسطین را آغاز نکند فلسطینی‌ها مجبور خواهند شد تا با دیگر آژانس‌های بین‌المللی همکاری کنند.