کد خبر: ۱۸۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۸۹

وزیر صهیونیست: رابطه ما با ترامپ مهم‌تر از محکوم کردن نژادپرستی است

یک وزیر رژیم صهیونیستی بعد از شدت گرفتن اعتراضات علیه اظهارات نژادپرستانه رئیس‌جمهور آمریکا گفت روابط تل‌آیو و واشنگتن، اهمیت بالاتری از محکوم کردن نژادپرستی دارد.

به گزارش تیک به نقل از تسنیم، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی روز یکشنبه گفته که کابینه این رژیم بایستی نازیسم را محکوم کند، اما روابط «تل‌آویو» با «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مهم‌تر است.

به نوشته روزنامه ایندیپندنت، این اظهارات را «ایوب کارا»، وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی مطرح کرده که مطابق گزارش‌ها یکی از نزدیک‌ترین وزرای کابینه به «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر این رژیم دانسته می‌شود.

«کارا» گفته اسرائیل بایستی بعد از جنجال‌ها بر سر نحوه واکنش ترامپ به خشونت‌های نژادپرستانه در شهر «چارلوتسویل»، بایستی از رئیس‌جمهور آمریکا حمایت کند.

وی در مصاحبه‌ای به روزنامه جروزالم‌پست گفت: «به دلیل روابط فوق‌العاده‌ای که با آمریکا داریم، بایستی اظهارنظر درباره گروه‌های نازی را با تناسب قابل قبول مطرح کنیم. باید رد نازیسم را متوقف کنیم و من به عنوان وزیر هر کاری برای جلوگیری از آن را انجام خواهم داد، ولی ترامپ بهترین رهبری است که اسرائیل تا کنون داشته است.»

وزیر صهیونیست اضافه کرد: «بعد از تحمل سال‌های وحشتناک اوباما، ترامپ رهبر بی‌چون و چرای دنیای آزاد است، و ما نباید بپذیریم که کسی به او آسیب برساند.»

ترامپ بعد از خشونت‌های نژادپرستانه در شهر «چارلوتسویل» روز شنبه هفته گذشته بدون اشاره به اقدامات گروه‌های حامی برتری نژادی سفیدپوستان، خشونت «همه‌طرف‌ها» را محکوم کرده بود. این امر موجب انتقاد سیاستمداران هر دو جناح از وی شد.

وی سرانجام روز دوشنبه مجبور شد با نام بردن از گروه‌های نژادپرست از آنها به عنوان «جانی و تبهکار» نام برده و اقدامات آنها را سرزنش کند.

علی‌رغم این، ترامپ در نشست با خبرنگاران روز سه‌شنبه بار دیگر گفت که «هر دو طرف» مقصر هستند.

او در مواجهه با سیلی از سوالات خبرنگاران درباره اینکه چرا دیر اقدامات گروه‌های نژادپرست را محکوم کرده گفت که واکنشش «عالی» بوده گفت که گروه‌های «چپ افراطی» هم به همان اندازه طرفداران برتری نژادی سفیدپوستان بابت حوادث روز شنبه مقصر هستند.

وی گفت: «اقدامات چپ‌های افراطی که با همان، به قول شما، راست‌های افراطی درگیر شدند، چطور؟ آنها هیچ تقصیری نداشتند؟ آنها هیچ مشکلی ندارند؟ به نظر من دارند. روز خیلی خیلی وحشتناکی بود.»

اظهارات ترامپ با استقبال شدید گروه‌های طرفدار برتری نژادی سفیدپوستان رو به رو شد.

«دیوید دیوک»، از رهبران سابق گروه نژادپرست کوکلاکس‌کلان در توئیترش نوشت: «ممنونم آقای رئیس‌جمهور به خاطر صداقت و شجاعت شما در گفتن حقیقت و محکوم کردن تروریست‌های چپ‌گرا.»