کد خبر: ۱۸۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۹

کلانتری: کمیته تامین منابع مالی تشکیل می‌دهیم

عیسی کلانتری که ۲۳ مردادماه، کارش را به طور رسمی در سازمان حفاظت محیط زیست آغاز کرد. در اولین اظهار نظرها در مقام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مورد سازوکار تامین بودجه برای این سازمان سخن گفت و از تشکیل کمیته تامین منابع مالی خبر داد.

به گزارش تیک، عیسی کلانتری در گفت‌وگو با ایسنا درباره راهکارهای کاهش مشکل مالی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت پول اضافی ندارد. در شرایط حاضر امکان انجام تعهدات خود را هم ندارد بنابراین نمی‌توان توقع افزایش بودجه از سوی دولت را داشت. دراین شرایط تصمیم داریم که یک کمیته تامین منابع مالی در سازمان محیط زیست تشکیل دهیم و از افرادی که در این زمینه صاحب نظر هستند دعوت کنیم تا ازاین روش منابع سازمان حفاظت محیط زیست را تامین کنیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه اعتبارات دولتی افزایش زیادی پیدا نخواهد کرد، اظهار کرد: نهایتا تا ۱۰ درصد تخصیص‌های این سازمان از سوی دولت افزایش می‌یابد که با این مبلغ مشکل سازمان حفاظت محیط زیست حل نخواهد شد بنابراین تشکیل کمیته تامین منابع مالی برای این سازمان ضروری است.

معاون رئیس جمهور در مورد جزییات کمیته تامین منابع مالی سازمان محیط زیست،گفت: در تلاش برای ایجاد کمیته منابع مالی هستیم و تشکیل این کمیته جزو برنامه‌های سازمان حفاظت محیط زیست در دولت دوازدهم است. در این کمیته گروه‌های مختلف اعم از بخش‌های خصوصی و دولتی مشارکت خواهند داشت و امیدواریم این روش برای تامین بودجه سازمان حفاظت محیط زیست موثر واقع شود.