کد خبر: ۱۸۰۱۵۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۷۱

نخستین توصیه‌ جمنا به دولت دوازدهم: دوقطبی سازی و حاشیه پردازی و اشرافی‎گری نکنید

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی پس از رای اعتماد نمایندگان مجلس به وزرای پیشنهادی رئیس جمهور، در بیانیه‎ای هم به دولتمردان جدید هشدارهایی درباره موضوعاتی همچون حقوق‎های نجومی داد و هم از نیروهای درچارچوب نظام خواست که دلسوزانه به دولت کمک کنند.

به گزارش تیک، این بیانیه به شرح ذیل است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

و قال ارکبوا فیها بسم الله مجریها و مرسیها ان ربی لغفور رحیم

و نوح فرمود: در آن (کشتی) سوارشوید که حرکت آن به نام خداست و ایستادن آن هم به نام خداست و پروردگار من آمرزنده و مهربان است

آیه ۴۱ سوره مبارکه هود

سرانجام پس از پایان رقابت های انتخاباتی و اتمام فرآیند رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دکتر حسن روحانی، کابینه دوازدهم نظام جمهوری اسلامی تشکیل و بار دیگر امیدها برای پاسخ مناسب به مطالبات مردمی که در روز ۲۹ اردیبهشت ماه امسال با شور و اشتیاق پای صندوق های رای رفتند تا دولت مورد نظر خود را انتخاب کنند وخواسته های خود را به گوش مسئولان اجرایی کشور برسانند، زنده شد.

در جریان انتخابات اخیر ریاست جمهوری که راه را برای تشکیل دولت دوازدهم گشود، مرد و زن و پیر و جوان، با اعتماد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در راستای عمل به تکلیف خود برای نمایش حمایت صادقانه از نظام اسلامی پای صندوق رای حاضر شدند تا نامزدی را به عنوان رئیس جمهور برگزینند که توان و ظرفیت پاسخگویی به مطالبات آن ها وعمل به وعده های خود را داشته باشد.

چه آن ۲۴ میلیون نفری که در این انتخابات به آقای حسن روحانی رای دادند و چه بیش از ۱۶ میلیون نفری که رای خود را به رقبای ایشان دادند، همه و همه اینک منتظرند تا ببینند دولت دوازدهم چگونه در این بزنگاه تاریخی به مطالبات آن ها پاسخ داده و گره از مشکلات مردم می گشاید.

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» به عنوان یک حرکت مردمی و دلسوز برای ارکان نظام و دستگاه اجرایی کشور، همزمان با آغاز به کار دولت دوازدهم، مهمترین اولویت هایی را که دولت محترم باید به آن ها بپردازد و هم خود را مصروف آن نماید، برشمرده و تلاش خواهد کرد به عنوان یک نهاد مدنی ومردمی، در چارچوب قانون، عمل دولت به وعده ها و تکالیف قانونی را رصد کرده و گزارش آن را به مردم فهیم کشور ارائه کند.

از دیدگاه «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی»، مهم ترین اولویت های دولت دوازدهم، همان توصیه هایی است که رهبر معظم انقلاب در حکم تنفیذ و مجموعه بیانات شان قبل و پس از برگزاری انتخابات داشته اند. این اولویت ها را می توان در مسائلی همچون توجه به معیشت مردم به ویژه محرومان، حرکت در چارچوب اقتصاد مقاومتی، ایجاد اشتغال برای آحاد جامعه خصوصا جوانان و دانشجویان تحصیلکرده، تامین مسکن و تسهیل شرایط ازدواج برای جوانان و نیز حرکت دستگاه دیپلماسی در مسیر تعامل عزتمندانه با جهان مورد تاکید قرار داد.

نیروهای انقلاب از دولت دوازدهم انتظار دارند تا در چارچوب گفتمان انقلابی و با پرهیز از هرگونه دوقطبی سازی و حاشیه پردازی، براساس قوانین کشور به مشکلات مردم رسیدگی کرده و نگذارد منافع حزبی و نگاه های جناحی بر خدمت صادقانه به مردم سایه افکند. پایبندی کلامی و عملی به انقلابیگری و گفتمان انقلاب، پیروی از رهنمودهای مقام معظم رهبری، گشایش فضای نقد و نقدپذیری و عمل به قانون، حتی اگر به زیان نزدیکان و منافع جناحی باشد، کمک می کند تا اعتماد مردم به دولتمردان بیشتر شده و افکار عمومی همراهی بیشتری با دولت داشته باشد.

همچنین انتظار می رود که دولت محترم با درس گرفتن از تجربه دولت یازدهم در ماجرای حقوق های نجومی که ضربه ای سخت به اعتماد عمومی ملت ایران وارد کرد، از هرگونه اشرافی گری و ایجاد فاصله میان زندگی مسئولان و دهک های پایین جامعه پرهیز کرده و وزرای محترم در ابتدای کار چهار ساله شان متعهد شوند که زندگی به سان مردم عادی را سرلوحه کارشان قرار دهند.

نگاه درون زا به مسائل کشور، پرهیز از اعتماد بلاوجه به آمریکا و نظام سلطه که اشتباه بودن آن به ویژه در ماه های اخیر بر همگان روشن شد و نیز استفاده از سرمایه ها و ظرفیت های داخلی برای پیشرفت کشور به جای چشم داشتن به وعده ها وامیدهای بیرونی، می تواند ازجمله راهبردهایی باشد که دولت دوازدهم، با اتخاذ آن ها گام های بلند وسریعی در حل مشکلات کشور وعمل به وعده های انتخاباتی خویش بردارد. همچنین این مطالبه از دولت وجود دارد تا باتوجه به شرایط خاص وممتاز کشور در وضعیت امنیتی منطقه و توطئه های پیچیده ای که علیه کشورمان درجریان است، با تقویت توان دفاعی، از اقتدار منطقه ای وبین المللی ایران اسلامی دفاع کرده و در برابر هرگونه باج خواهی نظام سلطه و دنباله های منطقه ای آن قاطعانه بایستد.

با وجود اینکه عدم معرفی وزیر علوم همراه با ۱۷ وزیر پیشنهادی دیگر به مجلس برای اخذ رای اعتماد، نگرانی ها از سرنوشت توسعه علمی کشور و بهبود وضعیت دانشگاه ها را افزایش داده است، از دولت دوازدهم انتظار می رود تا با سرمایه گذاری بیشتر بر پروژه های علمی و تحقیقاتی به ویژه در زمینه فناوری های هسته ای و هوافضا وسایر فناوری های نوین، عرصه را برای نخبگان داخلی جهت پیشرفت های علمی باز کرده و مرعوب فضاسازی رسانه های غربی و ادعاهای آمریکایی که همچنان از توسعه علمی کشور وحشت دارند، نشود.

در حوزه فرهنگی نیز این مطالبه جدی از دولت وجود دارد تا جلوی آنچه رهبر معظم انقلاب، آن را «ولنگاری فرهنگی» نام نهادند را بگیرد و نگذارد پروژه نفوذ فرهنگی دشمن از طریق رسانه های مجازی، و سایر ابزارهای فرهنگی وهنری همچون سینما، تئاتر، موسیقی و... عملیاتی شود. رسیدگی سریع به بی قانونی ها در زمینه شبکه های اجتماعی و نیز ساماندهی پروژه های فرهنگی کشور براساس آرمانها و اصول انقلاب اسلامی، انتظار بحقی است که اهالی فرهنگ از دولت دوم دکتر حسن روحانی دارند.

بی تردید خواست همه مردم ایران این است که دولت دوازدهم ضمن استفاده از همه ظرفیت های مدیریتی، خط بطلانی بر بازی های جناحی معمول در چینش مدیران ارشد و میانی در سطح ملی و محلی کشیده و نشان دهد که نه فقط در کلام بلکه در عمل، مشی اعتدالی و غیرجناحی دارد.

«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» بر این باور است که با توجه به تاکید مقام معظم رهبری درباره ایجاد دولت اسلامی که مقدمه ای برای تشکیل جامعه اسلامی و سپس تحقق تمدن نوین اسلامی است، ایران در شرایط کنونی که با هجمه های سیاسی، اقتصادی و تهدیدات نظامی روبروست، نیازی جدی به دولتی اسلامی در چارچوب گفتمان انقلابی دارد و این جبهه آماده است تا مشاوره های لازم را برای حرکت دولت در این مسیر ارائه داده و با نقد سازنده و مشفقانه، مانع از فاصله گیری از آرمان ها، اهداف و رویکردهای انقلاب شود.

هیچ تردیدی وجود ندارد که موفقیت دولت، موفقیت مجموعه نظام اسلامی و ملت بزرگ ایران و شکست این دولت، تجربه ای تلخ برای همه مردم خواهد بود؛ بنابراین «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» از همه نیروهایی که در چارچوب نظام اسلامی به فعالیت می پردازند، می خواهد تا با کمک دلسوزانه به دولت، زمینه را برای تحقق وعده های رئیس جمهور محترم و برنامه های وزرای کابینه جدید فراهم آورند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی ۹۶/۵/۲۹»