کد خبر: ۱۸۰۳۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۱۹

مطالبه زودهنگام نمایندگان از دولت دوازدهم


اولین جلسه مجلس پس از رأی اعتماد به کابینه دوازدهم، هنوز هم رنگ و بوی رای اعتماد داشت. نمایندگان در تذکرها و نطق های خود در کنار تبریک رای اعتماد وزرای کابینه دوازدهم، گریزی هم به انتظارتشان از دولت جدید زدند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حسن كامران نماينده اصفهان، چهره اي بود كه در صحبت‌هايش خطاب به دولت جدید گفت: اشرافي گري ممنوع است وقتي گراني است چرا سر سفره هاي رنگين مي نشينيم،‌دولت به وزراي جديد اين موارد را توصيه كند. اگر همه قانون گرايي را رعايت كنند، كل نظام با هم رفيق مي شوند. 

مشكل اشتغال هم موضوعي بود كه مجيد كيان‌پور نماينده دورود و ازنا در تذكرش به آن اشاره‌اي داشت. او گفت: دعا مي‌كنيم خداوند اين دولت در گره گشايي از مشكلات جوانان كمك نمايند. آقاي روحاني،‌حمايت جوانان در زمان انتخابات را به ياد آوريد همان جوانان درخواست شغل دارند. 

زنجيره بيان انتظارات نمايندگان از دولت جديد، همچنان ادامه داشت و ناهيد تاج الدين نماينده مردم اصفهان هم در تذكر شفاهيش به حضور كمرنگ بانوان در جايگاه مديريتي اشاره كرد و گفت: امروز لازم مي‌دانم، از مجلس براي بررسي صلاحيت خدا قوت بگويم، همچنين به دولت براي كسب راي اعتماد تبريك مي گويم. تاكيد مي‌كنم راي اعتماد نمايندگان تصديق راي اعتمادي بود كه مردم به آقاي روحاني دادند. 

او ادامه داد: امروز جاي خالي زنان را بيش از پيش در سمت هاي مديريتي حس مي‌كنيم، حضور زنان در آموزش عالي 14 برابر شده است اما حضور در جايگاه مديريتي پيشرفتي نداشته است.

اصغر مسعودي نماينده نيريز و استهبان، هم در تذكرش گفت: به رئيس جمهور تبريك ميگويم. اينك فرصت خدمت به مردم و محرومان براي شما مهيا شده است از اين فرصت استفاده كنيد و قدر ايام خدمت را بدانيد كه اين رياست و مديريت در گذر است.

جهانبخش محبي نيا هم در تذكرش از وزرات نيرو به دليل يك مشكل حوزه انتخابيه در حوزه گلايه داشت، جملاتش را فرياد زدن« هيهات از دروغ و ناديده گرفتن حق مظلومان! خدايا مددي به ما رسان!» پايان داد.

البته اين قبيل تذكرها در مورد «آب» موجب شد تا پزشكيان اينگونه واكنش نشان دهد: بحث هايي كه دوستان در مورد آب گفتند،‌به نظرم بهتر است به جاي اينكه از پشت تريبون بگويند، از طريق قانوني پيگيري كنند.و اگر كاري برخلاف قانون است ، جامعه را تحريك كرده و به مشكلات دامن بزنيم. 

نمايندگان در نطق‌هاي خود هم به موضوع كابينه توجه داشتند. ناصر شریفی نماینده مردم بندرلنگه در مجلس گفت: مجلس در رای اعتماد به کابینه کارش را هوشمندانه انجام داد، اکنون نوبت دولت است تا وعده‌هایش به جامعه را عملیاتی کند. چنین رای اعتمادی، کم نظیر و نشان دهنده همگرایی و همراهی مجلس و دولت برای خدمت به مردم است.
*خبرآنلاين