کد خبر: ۱۸۰۳۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۶۲

احمدی نژاد ۲ میلیون نفر به جمعیت تهران اضافه کرد!

شهرداری تهران: در دولت دهم در بندهایی از طرح تفصیلی تهران دست در کاری و موجبات اضافه شدن قریب دو میلیون نفر به پایتخت را فراهم کردند.

شهرداری تهران: در دولت دهم در بندهایی از طرح تفصیلی تهران دست در کاری و موجبات اضافه شدن قریب دو میلیون نفر به پایتخت را فراهم کردند.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ روزنامه همشهری به مناسبت پایان سه دوره شهرداری متوالی محمد باقر قالیباف به مدت ۱۲ سال ویژه نامه ای با عنوان «تهران جدید» منتشر کرده و به ارایه کارنامه این سه دوره پرداخته است.

هر چند این ویژه نامه یک سر ستایش است اما چون در موسم خداحافظی مدیریت موسسه همشهری و شورای چهارم و شهردار منتشر می شود و شایبه انتخاباتی هم ندارد نقدی متوجه آن نشده است. ضمن این که برخی از اعداد و ارقام منتشره در آن قابل اعتناست.

از جمله این که در بخش «بلندمرتبه سازی» و در پاسخ به انتقاد از عملکرد شهرداری در این باره یادآور شده است:

«در دولت دهم (دوران احمدی نژاد) در بندهایی از طرح تفصیلی تهران دست در کاری و موجبات اضافه شدن قریب دو میلیون نفر به پایتخت را فراهم کردند».

از آمارهای قابل توجه دیگر این ادعاست که ۶۰ درصد درآمدهای شهرداری تهران دیگر از محل ساخت و ساز نیست - که از رونق و رمق افتاده - بلکه از محل درآمدهای پایدار است و منظور از درآمدهای پایدار نیز اینهاست:

عوارض پسماند، کسب و پیشه، درآمدهای حاصل از فضاهای تبلیغاتی و فرهنگی و درآمدهای حاصل از ارزش افزوده.

جا دارد درباره مورد اخیر شهردار و شورای جدید توضیح دهند زیرا یکی از مهم ترین پایه های داوری درباره عملکرد شورا و شهردار جدید در پایان دوره کاهش یا افزایش اتکا به درآمدهای غیر پایدار یا همان تراکم فروشی است و چنانچه رقم ۶۰ درصد گزاف باشد باید در ابتدا اعلام کنند تا بعدها ناگزیر از توضیح درباره کاهش احتمالی نباشند.