کد خبر: ۱۸۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۵۹

پورمحمدی: نمره خوبی به خودم نمی دهم


وزیر سابق دادگستری با انتقاد از کمرنگ شدن توجه به حقوق مردم در دادرسی ها گفت: با آنچه در قانون اساسی تصویب کردیم فاصله زیادی داریم.

به گزارش پایگاه خبری تیک (Tik.ir) ؛ حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی در مراسم معارفه وزیر جدید دادگستری گفت: در این چند سال سعی شد اقدامات جدیدی ارائه شود و وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات با تاثیرگذاری در حد و اندازه ای که ظرفیت قانونی داشت، وظایف خود را انجام داد.

وی افزود: سعی شد از همه ظرفیت های موجود استفاده شود تا وزارت دادگستری در دولت و قوه قضائیه و همچنین سازمان تعزیرات مفید فایده باشد و شهادت عموم هم این مسئله را گواهی می دهند. وی در خصوص اقدامات ضد فساد در وزارت دادگستری گفت: در این بخش کارهای زیاد انجام شد و در مجموع یک سامان دهی جدیدی ارائه شد.

پورمحمدی به موضوع حقوق کودک اشاره کرد و گفت: در ایران ۲۳ میلیون جمعیت زیر ۱۸ سال داریم که مشکلات و آسیب های خاص خودشان را دارند و باتوجه به اینکه آینده را کودکان می سازند به موضوع حقوق کودک توجه کردیم و سندی در این رابطه تدوین شد. وزیر سابق دادگستری به رویکرد این وزارت در عرصه بین الملل اشاره و تصریح کرد: اقدامات بسیار زیادی هم در این عرصه انجام شد.

پورمحمدی با اشاره به اظهارات روحانی و همچنین بیانات رهبری در هفته قوه قضائیه گفت: رهبری مهم ترین مسئله را احیای حقوق مردم دانستند و در همه ارکان به ویژه قوه قضاییه این موضوع دیده شده است. رئیس جمهور هم متعهد به اجرای منشور حقوق شهروندی شدند. وی افزود: آموزه های دینی بیش از هر چیزی به رعایت حقوق مردم تاکید کرده است و امروز تابلوی اصلی نظام اسلامی باید رعایت حقوق مردم باشد و حقوق بشر غرب باید از ما بیاموزد و از فضای شعاری و ابزاری خود خارج شود و به یک اصل اساسی انسانی در جامعه تبدیل شود.

پورمحمدی افزود: باید بیش از هر نهاد و نظامی موضوع حقوق بشر را رعایت کنیم و دیگران حق ندارند بخواهند ما را ارزیابی کنند. همه اینها در گروی عمل ما است اما ما با آنچه که تصویب و تدوین کردیم و در قانون اساسی فاصله داریم. وی افزود : در دادرسی ها توجه به حقوق مردم کمرنگ شده است که باید به این موضوع توجه شود.

وی درباره نمره دادن به عملکرد خودش گفت: نمره خوبی به خودم نمی دهم.

پورمحمدی با یاداوری یکی از جملات آقای آوایی گفت: ایشان در ابتدای انتصاب آیت الله آملی لاریجانی در قوه قضاییه، در جلسه ای به رییس قوه قضاییه گفتند که آبروی ما را حفظ کنید و سالم سازی و پاک سازی را اعمال کنید تا حیثیت و آبروی ما در جامعه باقی بماند. این موضوع، نکته بسیار اساسی است؛ در دستگاه قضا و تعزیرات، وحود یک قاضی و کارمند مشکل ساز هم، برایش مسله ساز است.

وی افزود:به آقای آوایی می گویم که آن روز حرف خوبی زدید و این حرف برای همه دستگاه ها لازم الاجراست. ما ناچاریم برای سلامت دستگاه اداری و قضایی نسبت به همکاران خودمان با وسواس برخورد کنیم. فساد نگرانی های فراوانی را در جامعه تولید می کند.
*مهر