کد خبر: ۱۸۰۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۵۶

گزارشی تکان دهنده: یونانی ها خود را به ایدز مبتلا می کنند تا از دولت 700 یورو بگیرند!

سازمان جهانی بهداشت در گزارش جدید خود می گوید بحران اقتصادی در اروپا آثار منفی گسترده ای روی حوزه بهداشت و سلامت گذاشته و از آن جمله باید به روندی اشاره کرد که بین شهروندان یونانی رایج شده است: آنها خود را به ویروس اچ آی وی آلوده می کنند تا از اعانه ماهانه دولتی برخوردار شوند.

به گزارش تیک به نقل از شفقنا، سازمان جهانی بهداشت در یافته های خود به این نتیجه رسیده است که نرخ بالای بیکاری و سیاست های ریاضت اقتصادی به شدت بهداشت و سلامت شهروندان اروپایی را تحت تاثیر قرار داده است؛ به ویژه در یونان که نرخ بیکاری آن در ماه سپتامبر، 27 درصد اعلام شده است.

بحران اقتصادی در اروپا از سال 2008 آغاز شده و حوزه بهداشت و سلامت را در بخشهای زیادی از قاره سبز تحت تاثیر قرار داده است. یونان که اقتصاد لرزان آن، حتی کشور را تا آستانه خروج از اتحادیه اروپا پیش برده، بیشترین آسیب ها را دیده است.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت می گوید آمار ابتلا به ویروس اچ آی وی در یونان از سال 2008 افزایش چشمگیری داشته است. طبق این گزارش، برآورد شده که تقریبا نیمی از مبتلایان به این ویروس در یونان، به شکلی خودخواسته به ویروس مبتلا شده اند تا از 700 یورو اعانه ماهانه ای که دولت یونان برای مبتلایان به ایدز در نظر گرفته، بهره مند شوند.