کد خبر: ۱۸۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۸

آمریکا هنوز آماده پیشبرد جنگ طبق راهبرد ترامپ در افغانستان نیست


مقامات وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که هنوز آمادگی لازم برای پیشبرد جنگ طبق استراتژی جدید این کشور در افغانستان را ندارند.

به گزارش تیک به نقل از اطلس، مقامات دفاعی آمریکا اعلام کردند که با وجود این حقیقت که استراتژی افغانستان در صدر اولویت ها قرار دارد اما هنوز تصمیات کلیدی در مورد این کشور اتخاذ نشده و وزارت دفاع آماده نیست تا براساس راهبراد جدید ترامپ در جنگ افغانستان پیش برود.

«رابرت منینگ» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که هنوز این استراتژی تکمیل نشده و کارهایی در پنتاگون باقی مانده تا انجام شود و سوالاتی وجود دارد که باید به آن پاسخ داده شود.

«دونالدترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته استراتژی جدید خود را در مورد افغانستان اعلام کرد که در آن بر رویکرد استوار بر وضعیت در میدان جنگ تاکید شده است.

«جوزف وتل» رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا نیز هفته گذشته به خبرنگاران گفت که در قدم اول این راهبراد، نظامیان فورا و در بازه زمانی چند روزه و یا چند هفته به افغانستان اعزام خواهند شد.

در حال حاضر، ایالات متحده حدود ۸۴۰۰ نظامی در افغانستان دارد که در عرصه های آموزش و مشورت دهی به نیرو های امنیتی افغانستان مشغول به خدمت هستند.
*مهر