کد خبر: ۱۸۱۴۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۵

مسئول کُرد: رقه نهایتا تا دو ماه دیگر آزاد می‌شود

عضو شورای نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه با اشاره به دشواری نبرد رقه تأکید کرد که نیروهای کُرد طرحی برای حمله به دیرالزور ندارند.

به گزارش تیک، «نوروز احمد» عضو شورای نظامی «نیروهای دموکراتیک سوریه» اعلام کرد که نمی‌توان به طور قطع مدت زمانی را تعیین کرد که نبرد رقه در آن پایان پذیرد.

 نوروز در عین حال با اشاره به اینکه «این جنگ بیش از دو ماه بیشتر طول نخواهد کشید»، تصریح کرد که تمرکز نیروهای دموکراتیک در حال حاضر بر شهر رقه است و هنوز طرحی برای حمله به استان دیرالزور ندارند؛ «هر چند که درخواست‌هایی برای آزادسازی دیرالزور مطرح شده است».

این مسئول کُرد در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز اعلام کرد نیروهای دموکراتیک 15 هزار نیرو در اختیار دارد، حال آنکه تعداد این نیروها اواخر سال گذشته به 50 هزار نفر میرسید.

وی با بیان اینکه 5 تا 10 هزار غیر نظامی در رقه محاصره هستند، تصریح کرد که این مسئله پیشروی را کند کرده است، ولی ما «در جریان پیشروی تلاش میکنیم که گذرگاههای امن ایجاد کنیم تا هدف حملات ما قرار نگیرند».

نوروز تأکید کرد که عناصر داعش تا پایان خواهند جنگید و بسیاری از عناصر آن در رقه، از عناصر خارجی هستند که دست به حمله انتحاری میزنند.

رقه در شمال سوریه، در سال 2013 به اشغال عناصر داعش در آمد و نیروهای دموکراتیک سوریه با حمایت آمریکا، از تاریخ ششم ژوئن گذشته، عملیات آزادسازی آن را آغاز کرده‌اند.
* فارس