کد خبر: ۱۸۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۰۷

ابراز نگرانی دبیرکل سازمان ملل از وضعیت مسلمانان میانمار


سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد، آنتونیو گوترش عمیقا نسبت به کشته شدن غیر نظامیان در ایالت راخین میانمار ابراز نگرانی کرد و از کشور بنگلادش خواست به مردم روهینجا برای رسیدن به جای امن اجازه ورود دهد.

به گزارش تیک، به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد: بسیاری از این مردم فراری را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند، تعدادی از آنها زخمی هستند.

او افزود: گوترش از سازمان‌های بشر دوستانه خواست که دسترسی‌های بدون محدودیت و آزاد را به جوامع آسیب پذیری که نیاز به کمک و حمایت دارند، اعطا کنند. سازمان ملل آماده ارائه پشتیبانی‌های لازم از میانمار و بنگلادش با هدف امنیت غیرنظامیان است.

نیروهای امنیتی میانمار روز دوشنبه به دنبال سه روز درگیری با شبه نظامیان روهینجایی که بدترین خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان میانمار در پنج سال گذشته را به همراه داشت، اقدامات خود را افزایش دادند.

در همین حال، نگهبانان مرزی بنگلادش روز دوشنبه سعی به عقب راندن پناهجویانی کردند که در منطقه‌ای غیرمسکونی در نزدیک روستایی در مرز این کشور توقف کرده بودند؛ جایی که گزارشگران رویترز صدای تیراندازی از سوی نیروهای میانماری را به این مردم در سه روز گذشته شنیده‌اند.
*ایسنا