کد خبر: ۱۸۱۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۸۲۹

چرا موفق‌ترین وزیر دولت یازدهم در کابینه دوازدهم نیست؟


کسب رتبه برتر جشنواره شهید رجایی توسط وزارت اقتصاد سوالات متعددی درباره چرایی تغییر وزیر اقتصاد دولت یازدهم پدید آورده است.

به گزارش تیک، در جریان برگزاری سیزدهمین جشنواره شهید رجایی که معیاری برای رتبه بندی دستگاه های دولتی به شمار می رود، وزارت امور اقتصادی و دارایی در دو شاخص عمومی و اختصاصی، به عنوان دستگاه برتر معرفی شد.

این رتبه در مقایسه با عملکرد وزارتخانه‌ها، سازمان‌های مستقل و معاونت‌های زیر نظر نهاد ریاست جمهوری به این وزارتخانه تعلق گرفته است.

این جایزه را مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد دریافت کرد اما همان گونه که خود او نیز هنگام دریاف جایزه بیان کرد، رتبه مذکور حاصل عملکرد وزارت اقتصاد دولت یازدهم تحت مدیریت علی طیب نیا بود.

اکنون این سوال مطرح است که اگر به اذعان و انتخاب خود دولت، وزارت اقتصاد بهترین عملکرد را بین تمام وزارتخانه ها و دستگا های دولتی داشته، چرا و به کدام دلیل و توجیهی، موفق ترین وزیر خود را از همراهی با کابینه دوازدهم محروم کرده است؟

حتی اگر پاسخ این سوال، عدم تمایل شخص علی طیب نیا برای ادامه حضور در دولت باشد، این ابهام وجود دارد که چرا وزیری چنین موفق، ترجیح داده است به همکاری با دولت پایان دهد؟ مگر چه شرایطی در دولت دوازدهم به وجود آمده یا قرار است به وجود بیاید که فردی با وفق ترین عملکرد ترجیح داده از قطار کابینه پیاده شود؟

به نظر می رسد شفاف سازی و پاسخ به این ابهام ها، نه تنها دولت را تضعیف نمی کند بلکه عاملی است که تجزیه و تحلیل آن، به تصمیمات درست و منطقی در آینده کمک خواهد کرد.