کد خبر: ۱۸۳۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۰۸

دولت سوریه: هیچگاه از سلاح‌ شیمیایی استفاده نکرده و نخواهیم کرد

دولت سوریه، گزارش سازمان ملل متحد را که در آن به استفاده از گاز سارین در ماه آوریل متهم شده است، رد کرد.

به گزارش تیک به نقل از تسنیم، دولت سوریه در واکنش به گزارش اخیر سازمان ملل در خصوص استفاده از سلاح‌های شیمیایی در این کشور نامه‌ای خطاب به این سازمان نوشت.

در این نامه که خطاب به رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل نوشته شده آمده است: سوریه هرگز از گاز‌های سمی علیه ملت خود استفاده نکرده و نمی‌کند، زیرا سوریه از این سلاح‌ها در اختیار نداشته و استفاده از آن را جرمی اخلاقی می‌داند.

هیئت بازرسان بین‌المللی  بررسی کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه اخیرا در گزارش خود ادعا کرده که ارتش سوریه مسئول استفاده از گاز سارین در حمله شیمیایی به خان شیخون در استان ادلب سوریه است.

طبق این گزارش، در سوریه تاکنون 33 مرتبه از سلاح شیمیایی استفاده شده است که در بین آن 7 حمله را ارتش سوریه در ماه‌های مارس و جولای انجام داده است.

وقوع حمله شیمیایی در منطقه خان شیخون استان ادلب سرآغاز هجمه شدید تبلیغاتی ــ رسانه‌ای غرب و هم‌پیمانانش علیه نظام سوریه شده است و این در حالی است که  دولت سوریه هرگونه استفاده از سلاح‌ شیمیایی را رد کرده و خواستار اعزام بازرسان شیمیایی سازمان ملل برای انجام تحقیق شفاف و بی‌طرفانه در این زمینه شده است.